۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۶۶۲۹۷
امام جمعه شهرستان دلیجان:

غربی‌ها بر خلاف اصل دموکراسی به مردم یمن معترض می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان دلیجان گفت: عربستان به عنوان کشوری که رنگ و بوی دموکراسی را ندیده است، متعرض کشوری می شود که تمام مراحل دموکراسی را برای اعمال حاکمیت مردمی در سرنوشت خود طی کرده است.
حجت الاسلام محمد تقي کرامتي

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه شهرستان دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آل سعود با حمله به یمن به دنبال محدود کردن شیعیان است، گفت: همواره ارتباط حوثی ها با شیعیان عربستان موجب نگرانی آل سعود بوده است.

 

وی افزود: نگه داشتن ریاست جمهوری یمن در کانون قدرت با توجه به همپوشانی آل سعود با منصورالهادی و جلوگیری از افزایش قدرت حوثی ها به عنوان یک مجموعه سیاسی و نظامی قدرتمند نیز از اهداف آل سعود محسوب می شود.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که انصارالله می تواند حزب الله دوم باشد، گفت: تجاوز آل سعود به یمن به نوعی جنگ نیابتی با هدف انحراف افکار عمومی از رژیم صهیونیستی است، از این رو با این تجاوز و فعالیت های تروریستی داعش در منطقه شاهد منحرف شدن افکار عمومی از رژیم صهیونیستی هستیم.

 

امام جمعه شهرستان دلیجان گفت: سیاست خارجی آمریکا و کشورهای غربی به شکل یک بام و دو هوا است که این موضوع در مباحث مطرح شده آنها در مورد آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دیده می شود.

 

وی با اشاره به این کشورهای غربی بر اساس ادعای خود مبنی بر دموکراسی و حمایت از حقوق بشر و مبانی جامعه مدنی، باید در تجاوز آل سعود، از مردم یمن حمایت کنند، گفت: مردم یمن در یک فرایند دموکراتیک حکومت خود را تعیین کرده و حتی مهلتی چند ماهه به رییس جمهور فراری داده بودند تا فرآیند قدرت را با سهولت و بدون درگیری طی کند.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: عربستان به عنوان کشوری که رنگ و بوی دموکراسی را ندیده است، متعرض کشوری می شود که تمام مراحل دموکراسی را برای اعمال حاکمیت مردمی در سرنوش خود طی کرده است.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که کشورهای غربی بر خلاف اصل دموکراسی به مردم یمن معترض می شوند که چرا یک نظام مردم سالار را سامان داده اند، گفت: سیاست دوگانه غرب به دلیل عدم وجود منطق و فطرت انسانی است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات