۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۶۶۱۱۶

برگزاری مسابقات قرآنی در عراق و کویت

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات تلاوت قرآن «امامین جوادین(ع)»، دیروز، ۱۷ خردادماه، در صحن حرم مطهر کاظمین برگزار شد.
قرآن کريم

 

مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی «امامین جوادین(ع)» در سالن «حمزة‌ بن عبدالمطلب(ع)» صحن حرم مطهر کاظمین و با حضور «شیخ عماد الکاظمی»، عضو شورای اداری آستان و اعضای کمیته داوران مسابقات، شرکت‌کنندگان، مسؤولان بخش‌های مختلف آستان مقدس کاظمین و علاقه‌مندان به قرآن برگزار شد.

 

این مسابقات به‌همت دارالقرآن الکریم وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس کاظمین و طی روزهای شنبه و یکشنبه، 16 و 17 خردادماه سال جاری برگزار شد.

 

نخستین دوره مسابقات تلاوت قرآن «امامین جوادین(ع» به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در تلاوت قرآن کریم به رقابت پرداختند.

 

در پایان این مسابقات، عثمان سعید صالح با کسب 83 نمره رتبه نخست، علی أحمد فلحی با کسب 82 نمره رتبه دوم و فراس سعید عباس با کسب 81 نمره رتبه سوم را کسب کردند و جوایز و لوح‌های تقدیری از سوی آستان مقدس کاظمین به آن‌ها اهدا شد.

 

برگزاری مسابقات قرآنی رمضانیه «آل یاسین» در کویت

 

مرکز قرآنی «آل یاسین» کویت، مسابقات قرآنی ـ فرهنگی با عنوان «آل یاسین» را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

 

این مسابقات قرآنی پنجم وششم تیرماه به همت مرکز قرآنی «آل یاسین» ویژه شیعیان کویت و با نظارت انجمن خیریه «آل دشتی» این کشور برگزار می‌شود.

 

از شرایط شرکت در این رقابت‌های قرآنی این است که متسابقان باید در قالب گروه‌های چهارنفره و به نمایندگی از مراکز قرآنی ـ اسلامی کویت در این مسابقات شرکت کنند.

 

سن قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این مسابقات باید 12 سال به بالا باشد و گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقات باید یک نام یا شعار اسلامی برای گروه خود انتخاب کنند.

 

همچنین، هر متسابق تنها می‌تواند در قالب یک گروه در مسابقات فرهنگی ـ دینی «آل یاسین» کویت حضور داشته باشد./980/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات