۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۰۳۳

خاطرات یکی از مجاهدین عراقی در دوران جنگ تحمیلی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «مجاهد مهجور» خاطرات جعفر خیتال، یکی از اعضای مجاهدین عراقی است که در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای رزمنده بر علیه حاکمیت بعثی، در مناطق عملیاتی حضور داشته است.
کتاب مجاهد مهجور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، محمدعلی قاسمی، نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» گفت: جعفر خیتال، اصالتا ایرانی است، اما حضورش در مناطق عملیاتی جبهه و جنگ در میان خود اعضای مجاهدین عراقی بوده، زیرا قبل از انقلاب خانواده ایشان درعراق زندگی می‌کردند و بعدها به علت سخت گیری‌هایی که دولت عراق بر علیه ایرانیان داشتند، شبانه از مرز خارج و نهایتا به ایران برمی‌گردد.

 

وی ادامه داد: این اولین بار است که به خاطرات مجاهدین عراقی پرداخته می‌شود. از اینرو این کتاب می‌تواند برای خواننده قابل تامل باشد. زیرا ما در حوزه خاطرات دفاع مقدس و ادبیات پایداری کمتر به سراغ چنین موضوعاتی رفته‌ایم.

 

نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» ادامه داد: متاسفانه رمان‌های انقلابی یا رمان‌های دفاع مقدس نوع روایتشان بیشتر جنبه خطی دارد، که برای خواننده حرفه‌ای جذاب نیست. این در حالی است که خواننده امروزی، خواننده بسیارحرفه‌ای، باهوش و توانمندی است که بر اساس مقتضیات، زمان و پیشرفت‌های علم و تکنولوژی، دوست دارد اثری را مرور کند که هم به اطلاعات عمومیش افزوده شود و هم یک موضوع تازه در ذهنش تداعی کند./907/د102/ق

ارسال نظرات