۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۶۴۸۱۸
استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر:

نهضت امام خمینی زمینه احیاء اسلام ناب را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه محمدیه تجدید حیات اسلام را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی با از بین بردن اسلام آمریکایی توانست اسلام ناب را به جهان معرفی کند.
استاد حوزه علميه محمديه قائمشهر

حجت الاسلام علی رحیمی، استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر درگفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با بیان این که امام خمینی(ره) دارای ویژگی های منحصر به فردی بود که او را تالی تلو معصومین(ع) قرار می داد، تصریح کرد: همه ابعاد زندگی امام راحل در بخش های اخلاقی، رهبری، نظم، بعد عرفانی، اندیشه ها و تفکرات، قاطعیت و شجاعت ایشان درس و الگویی برای جوانان است.

 

وی با اشاره به این که جوان های ما با مطالعه وصیت نامه و زندگی نامه امام خمینی(ره) با روند مبارزاتی امام آشنا شوند، افزود: امام خمینی در همه ابعاد جامعیت کامل را داشتند و جوانان ما باید زندگی امام را به عنوان الگویی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر، تجدید حیات اسلام را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر این که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بشریت دوباره به معنویت و توحید گرایش پیدا کرد، خاطرشان کرد: با پیروزی انقلاب، دین اسلام نشاط تازه ای گرفت و امام خمینی(ره) با از بین بردن اسلام آمریکایی توانست اسلام ناب را به جهان معرفی کند و جامعه ای که در حال سقوط معنوی بود با افکار امام خمینی(ره) دوباره در مسیر تکامل قرار گرفت.

 

وی از دیگر دستاوردهای انقلاب را نظام مدیریتی بر مبنای ولایت فقیه، استقلال، بیداری اسلامی امت ها، همگرایی، خودباوری و وحدت بین مسلمین دانست و تصریح کرد: امروزه همه ملت ها انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی خودشان قرار می دهند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این که سالگرد رحلت امام خمینی(ره) سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه جامعه است که نباید از این مسأله غفلت کرد، بیان داشت: خلوص امام خمینی(ره) باعث شد تا مردم از اقشار مختلف عاشق امام و اهداف آن بزرگوار شوند.

 

عضو جبهه پایداری شاخه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی می تواند منادی وحدت باشد، گفت: نگاه جمهوری اسلامی باید کلان باشد و اسلام اگر در همه جهان پدیدار شود به یقین کسانی که دندان طمع بر اسلام دارند خوار و ذلیل می شوند.

 

وی با اشاره به این که حفظ وحدت با ساده اندیشی اسلامی فرق دارد، تصریح کرد: معنای وحدت این است تا همه کشورها از تفکر ناب اسلامی برخوردار باشند و نمی توان با کشوری که به ظاهر اسلامی است وحدت ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام رحیمی با بیان این که ایران اسلامی توانسته وحدت را در بین کشورهای اسلامی به وجود آورد، افزود: امروزه اگر مشاهده می کنیم کشور ضعیفی مثل یمن در مقابل عربستان سعودی که شکل ظاهری اسلام را در دنیا به نمایش گذاشته است، ایستادگی می کند تاثیر جمهوری اسلامی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: امام راحل همیشه می فرمودند رابطه ما با آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام راحل لحظه ای در مقابل استکبار عقب نشینی نکرد و اول کسی بود که در چند قرن اخیر در مقابل آمریکا ایستادگی کرد و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: امام راحل ذره ای در مقابل استکبار روی خوش نشان نمی داد و برای رسیدن به آرمان های انقلاب از زیاده خواهی آمریکا نمی ترسید.

 

وی در پایان با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای باید بداند آمریکا دشمن ما است و به فرموده مقام معظم رهبری دارای دست های مخملی است که در باطن چدنی است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات