۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۶۴۷۵۰
راه امام/ یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‌وگو با رسا:

اسلام آمریکایی حلقه مکمل سکولاریسم در منطقه است/ استکبارستیزی کلیدواژه قرآنی امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن لبنان، اسلام آمریکایی را حلقه مکمل سکولاریسم در منطقه دانست و گفت: استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان کلیدواژه هایی قرآنی هستند که امام خمینی (ره) همواره بر آنها تأکید داشت.
عبدالناصر الجبري، دبيرکل جنبش الامة لبنان



شیخ ناصر الجبری از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تبین اندیشه های ایشان نسبت به اسلام ناب و اسلام آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها اهداف خود را گاهی به دست برخی اسلام‌گرایان و گاهی به واسطه سکولارها صورت می‌دهند و اسلام گرایان پیرو آمریکا حلقه مکمل سکولارها در منطقه هستند.

 

وی با تأکید براینکه اسلام آمریکایی برپایه آموزه های استکبار هیچ توجهی به مستضعفان ندارد، گفت: اسلام آمریکایی به طور کامل وابسته و خاضع اراده آمریکایی هاست و هیچ استقلالی از خود ندارد. آمریکایی ها تلاش دارند که بعد سیاسی را از اسلام گرفته تا مسلمانان به مسائل عبادی اکتفا کنند.

 

این عالم سنی لبنانی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی کشورهای اسلامی از دیگر سیاست‌های آمریکا برای فروش کالاهای خود در جهان اسلام است. عدم خودکفایی مسلمانان موجب نیاز همیشگی کشورهای اسلامی به آمریکا و کشورهای غربی می‌شود که این امر یکی دیگر از اهرم های فشار علیه حکومت ها  و ملت ها است.

 

وی به اندیشه های استکبار ستیزانه امام خمینی (ره) و لزوم استقلال امت اسلامی اشاره و تأکید کرد: برخلاف آنچه امام راحل (ره) تأکید داشت اسلام آمریکایی مخالف با آزادسازی و استقلال طلبی ملت ها است.

 

شیخ ناصر الجبری پیدایش آل سعود به عنوان رمز اسلام آمریکایی را مربوط به اقدامات استعمارگرایانه انگلیس دانست و افزود: انگلیسی‌ها و پس از آن دولتمردان آمریکا در طول سال های گذشته برای همه تلاش خود را برای ادامه حضور حاکمان مزدور در حجاز و نجد به کار گرفتند. آل سعود مهم ترین ابزار آمریکایی‌ها برای پیاده کردن سیاست ها و اندیشه های خود در منطقه هستند.

 

قرائت امام خمینی از اسلام قرائتی صحیح و کامل است

 

وی با اشاره به سیره وحدت طلبانه امام خمینی (ره) و تأکید این عالم بزرگوار بر لزوم یکپارچگی در برابر دشمن واحد، گفت: وظیفه امروز علمای جهان اسلام این است که پرچم اسلام ناب را برافراشند و قرائتی صحیح را از این دین ناب به مردم منتقل کنند. اسلامی که به دور از تفرقه و چند دستگی درصدد رهایی ملت ها از چنگال استکبار و استعمار است.

 

شیخ ناصر الجبری پروژه آمریکایی، صهیونیستی را خطری برای همه مذاهب و طوایف اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با نگاه متعالی خود اعتقاد داشت که اسلام باید در همه زمینه های زندگی جاری و ساری شود و امت اسلامی با عبور از اختلافات جزیی به فکر مصالح کلی باشد. قرائت ایشان از اسلام قرائتی صحیح و کامل بود که جهان اسلام با تکیه بر آن می‌تواند از مشکلات رهایی یابد.

 

وی حمایت از مستضعفان و استکبار ستیزی را کلید واژه های قرآنی برشمرد که امام بارها بر آن تأکید داشت و افزود: نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مسأله فلسطین نیز برگرفته از گفتمان حمایت از مستضعف و ایستادگی در برابر مستکبر است. امام خمینی (ره) برخلاف آنچه امروز شاهد هستیم غبار فراموشی را از مسأله فلسطین پاک کرد و به درستی آن را مسأله اصلی جهان اسلام معرفی کرد.

 

این عالم سنی لبنانی افزود: مقدسات اسلامی در فلسطین از جایگاه بالایی بین مسلمانان برخوردار است و به عقیده امام خمینی آزادسازی آن از دست صهیونیست‌ها وظیفه فلسطینیان یا کشورهای عربی به تنهایی نیست بلکه وظیفه همه مسلمانان است./983/ب911/ک

ارسال نظرات