۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۱۵۱
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

جوانان به تأسی از علی اکبر حسین طرفدار حق باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: حضرت علی اکبر(ع) شباهت خَلقی، خُلقی و منطقی به پیامبر اسلام(ص) داشت، اما ما شباهت خَلقی به پیامبر اسلام(ص) نداریم، اما می توانیم شباهت خُلقی و منطقی را در خود ایجاد کنیم.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال جمعه شب در همایش جوانان منطقه اردهال کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع)، گفت: از پیامبر اسلام(ع) روایت است بهترین جوان کسی است که شبیه پیر مردها باشد.

وی افزود: این روایت تذکری نیز به پیرمردها است که سرمشق، الگو و با تقوا باشند تا جوانان آنها را الگوی خود قرار دهند و از طرفی اقتضای شرایط پیری به شکلی است که توان کیاست، ریاست، قدرت طلبی و دنیا خواهی را ندارند، از این رو تواضع پیرمردها و به تبع دوری از گناه باید مورد توجه جوانان باشد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که منظور پیامبر اسلام(ص) جوانی است که تمام نداشته های یک پیرمرد را دارد، اما با انگیزه خدا ترسی خود را به حالت یک پیرمرد قرار می دهد، چرا که خود را مقابل قبر، قیامت و حساب می بیند، گفت: بدترین پیرمرد کسی است که روحیات جوانان را داشته باشد.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: انسان باید توان خود را در زمینه های مختلف افزایش دهد تا بتواند در زمان مقتضی در پست های مختلف خدمت مناسبی انجام دهد، بنابراین افزایش توان خوب است اما به دنبال قدرت طلبی بودن شایسته نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که در روایت است اگر کسی که در منصب قدرت و سیاست وارد شود و کسی بهتر از او برای این پست وجود داشته باشد، ملعون است، گفت: حضرت علی اکبر(ع) شباهت خَلقی، خُلقی و منطقی به پیامبر اسلام(ص) داشت.

به گفته وی، ما شباهت خَلقی به پیامبر اسلام(ص) نداریم، اما می توانیم شباهت خُلقی و منطقی را در خود ایجاد کنیم، از این رو باید دارای منطق حسینی و علی اکبر باشیم و خُلق خود را نیز تا حد توان به حضرت علی اکبر(ع) شبیه کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: جوانان وظیفه دارند به تأسی از حضرت علی اکبر(ع)، در زمان خود طرف حق باشند، لذا اگر غیر از این باشد مدیون ولی زمان خود خواهیم بود، بنابراین باید طرفدار ولی فقیه و حجت خدا بود تا در مسیر صالح حرکت کنیم.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که امام راحل با امید به جوانان فرمود با قلبی مطمئن از دنیا می‌روم، گفت: جوانان در همه صحنه های نبرد و در مناسبت های مختلف در صحنه هستند و بی تأثیر بودن تبلیغات دشمن را با حضور خود اثبات کرده اند./1307/پ202/ی

ارسال نظرات