۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۱۱۹

جمعیت علمای مسلمین لبنان انفجار تروریستی دمام را محکوم کرد

خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمین لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهر دمام از مقامات عربستانی خواستند تا جلوی پخش برنامه‌های گمراه کننده گرفته شود.
جمعيت علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی وقوع انفجار تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) شهر دمام عربستان، جمعیت علمای مسلمین لبنان، امروز با صدور بیانیه‌ای این اقدام عناصر تکفیری را به شدت محکوم کردند.

 

علمای این جمعیت در این بیانیه اعلام کردند که درهای فتنه به روی مسلمانان شرق عربستان گشوده شده و آتش اختلاف افکنی از آن می‌دمد و اگر این اقدامات ادامه پیدا کند جنگ داخلی شدیدی رخ می‌دهد که در نتیجه آن عربستان، بنا بر طرح اسراییل که ممالک اسلامی را به چند بخش تقسیم کرده است، تجزیه می‌شود.

 

در این بیانیه علما از مقامات مسوول در این زمینه خواستند که برای گام نخست جلوی پخش برنامه‌های شبکه‌های گمراه کننده که به برافروختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف افکنی می‌پردازد، به سرعت گرفته شود.

 

این جمیعیت از تمام مقامات عربستانی خواست تا با هم‌فکری علمای ممالک اسلامی یک تصمیم قاطع درباره گرو‌ه‌ها تروریستی و تکفیری اتخاذ کنند و با کمک رسانه‌ها، فساد اندیشه تکفیری را بر همگان روشن سازند.

 

همچنین علمای این جمعیت بر حل سیاسی بحران یمن و گفت‌وگوی نتیجه بخش در عمان با نظارت سازمان ملل تاکید کردند تا هم از آتش جنگ در یمن جلوگیری شود و هم آتش فتنه در عربستان خاموش شود.


در پایان این بیانیه از خطبای مساجد عربستان خواسته شد که محور اصلی تمام صحبت‌های خود را وحدت بین مسلمانان قرار دهند و تنها دشمن اسلام و مسلمانان را اسراییل و سازمان جنایت محور صهیونیستی معرفی کنند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات