۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۶۳۶۳۵
عضو انصارالله یمن در گفت‎وگو با رسا:

محبت اهل‎بیت شافعی‎های یمن را از وهابی شدن نجات داد/ سامانه موشکی انصارالله تمام خلیج فارس را پوشش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو انصارالله یمن گفت: محبتی که از اهل بیت عصمت و طهارت در دل مردم شافعی یمن وجود داد باعث شد که تبلیغات وهابیت در آنها اثر نکند.
سيد صادق الشرفي، عضو انصارالله يمن سيد صادق الشرفي فعال رسانه‌اي و عضو انصارالله يمن

 

در اوضاع کنونی یمن که عربستان به صورت مستمر مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی یمن را بمباران می‌کند، با یکی از اعضای انصارالله یمن به گفت‌وگو نشستیم تا در جریان آخرین اخبار و وضعیت داخلی و برنامه‌های انصارالله از زبان این فعال رسانه‌ای و سیاسی قرار گیریم.


 
سید صادق الشرفی، فعال رسانه‌ای و از اعضای انصارالله که سال‌های زیادی را به دلیل فعالیت‌های سیاسی علیه دیکتاتوری‌های سابق در زندان به سر برده است، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بیان شرایط کنونی داخل یمن و پیش بینی‌هایی از آینده سیاسی این کشورپرداخت که متن آن پیش روست:

 

رسا ـ علمای یمن در مقابله اعتقادی با گروه‌های تکفیری چه جایگاهی دارند و دست به چه اقداماتی می زنند؟

 

علمای یمن همانطور که درباره ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های آل سعود به اجماع رسیده‌اند و همگی مقاومت و جهاد علیه عربستان را یک واجب شرعی می‌دانند، همچنین نسبت به گروه‌های تکفیری که در خاک یمن به فعالیت‌های تروریستی می‌پردازند همین موضع را دارند و ضمن بصیرت افزایی و اعلام این مساله که گروه‌های تکفیری و افراطی تنها ابزاری برای آمریکا و اسرائیل هستند که استعمارگران با آن به اهداف شوم خود در منطقه دستیابی پیدا کنند، از مردم می‌خواهند تا با تمام توان در مقابل این افراد نیز ایستادگی کنند.

 

اهل سنت در یمن غالبا شافعی بودند و هستند؛ تنها پس از اینکه افکار باطل محمد بن عبدالوهاب تحت عنوان افکار مذهب شافعی با حمایت دولت وقت و تاسیس موسسات متعدد برای اشاعه اندیشه تکفیری  به یمن تسری پیدا کرد برخی از شافعی‌ها به اعتقادات وهابی گرایش پیدا کردند و با نظارت دولت به مدت 40 سال در پی نابودی تمام مذاهب اسلامی و پایه گذاری اندیشه وهابیت و تکفیری در یمن بودند؛ اما به برکت محبتی که مردم یمن نسبت به اهل بیت (ع) داشتند از این فتنه رهایی یافته و با خیزش جنبش مردمی انصارلله نقشه‌های دشمنان اسلام نقش بر آب شد.

 

رسا ـ اخباری مبنی بر مجهز بودن انصارالله به سامانه موشکی اسکاد روسی شنیده می‌شود. آیا این خبر صحیح است؟ اگر انصارالله قصد حمله نظامی به عربستان داشته باشد امکانات نظامی این جنبش در چه سطحی است؟

 

پیش از اینکه بخواهیم درباره موشک‌های اسکاد روسی صحبت کنیم، باید بگوییم که انصارالله موشک‌های پیشرفته دیگری را در اختیار دارد که در حمله نیروهای مردمی به پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق مرزی به دست آورده است.

 

همچنین موشک‌های پیشرفته ارتش یمن نیز که در زمان دولت قبل در یمن موجود بود در حال حاضر در اختیار ارتش و انصارالله است.

 

اما درباره سامانه موشکی اسکاد لازم به ذکر است که منصور هادی و برخی فرماندهان نظامی سر سپرده این  موشک‌ها و موشک‌های پیشرفته موسوم به "صاعقه" را در پایگاه مجهول المکانی مخفی کرده بودند که در این زمان تمام این امکانات نظامی در اختیار نیروهای نظامی اعم از ارتش و انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن است. به طور خلاصه امکانات نظامی یمن در سطحی است که تمام کشورهای خلیجی را می‌تواند پوشش دهد.


رسا ـ جنایات آل سعود دو ماه است که بدون هیچ نتیجه‌ای به طول انجامیده است. به نظر شما نهایت این تجاوز به کجا ختم می‌شود؟

 

در وهله اول باید به سه نکته اشاره کرد. نکته اول اینکه تمام تلاش عربستان برای برگرداندن منصور هادی به راس حکومت بود تا از طریق او برنامه‌های خود را در یمن اجرا کند. عربستان در حالی از بازگشت به اصطلاح قانونی عبد ربه منصور هادی به منصب ریاست جمهوری سخن می‌گوید که با حمایت تسلیحاتی خود از تروریست‌های سوریه در پی براندازی نظام قانونی بشار اسد است.

 

نکته دوم اینکه یک رژیمی که خود از اساس وراثتی و دیکتاتوری است و شرعیت ندارد چگونه می‌خواهد به دولت مستعفی و فراری منصور هادی شرعیت بخشد.

 

و اما نکته سوم اینکه عبد ربه منصورهادی دیگر نزد مردم یمن هیچ جایگاهی ندارد و ملت یمن وی را به عنوان رییس جمهوری خائن می‌شناسند. چنین شخصی دیگر نمی‌تواند بر کرسی ریاست دولت تکیه بزند؛ چرا که یمن دارای نظام جمهوری است و خود مردم درباره مسؤولین خود تصمیم می‌گیرند.

 

در مرحله دوم باید به ویژگی‌های استراتژیک یمن اشاره کرد. یمن از دیرباز دارای یک عمق استراتژیک در منطقه بوده است و همواره کشورهای استعمارگر بدان چشم طمع داشتند. در سی سال گذشته عربستان سعودی بارها به یمن حمله کرده است تا بتواند بر این منطقه استراتژیک سیطره پیدا کند. البته دشمنی‌های عربستان محصور در جنگ نبوده بلکه این رژیم با افراد نفوذی خود در نظام سیاسی و اداری یمن مانع استخراج ذخایر نفت و گاز از بسیای مناطق شد و همچنین عربستان با حفر چاه‌های افقی سعی در سرقت منابع نفتی و گازی یمن داشته است.

 

در همین زمینه عربستان نتوانست هیچ کدام از اهداف استعمارگرانه خود را محقق کند و همین امر موجب شد تا کینه زیادی نسبت به کشور مسلمان یمن پیدا کند و یکی از دلایل اصلی تجاوز عربستان به یمن همین کینه‌ای است که در طول این سال‌ها با شکست پروژه‌های منفعت طلبانه عربستان در یمن، در نهاد آل سعود شکل گرفته است. عربستان از اینکه مردم یمن زمام امورشان را خود به دست بگیرند و بر تمام اراضی کشورشان مسلط شوند هراس دارند.


رسا ـ به نظر شما چه تفاوتی بین اندیشه و عمل سید بدر الدین حوثی و عبدالملک الحوثی وجود دارد؟

 

سید حسین بدر الدین الحوثی پایه گذار اندیشه انقلابی در یمن بود و جنبش مردمی را در وحله اول بر پایه آگاه سازی مردم می‌دانست و او را می‌توان به عنوان یکی از انقلابیانی دانست که بیشترین تاثیر از امام خمینی (ره) گرفته است.

 

در مجال اندیشه و آرمان و چشم انداز سید بدر الدین بسیار آرمان گرا و دور اندیش بود اما در مورد سید عبدالملک می‌توان گفت که او یک  فرمانده با تدبیر در اداره نیروهای نظامی و امور سیاسی است و با اینکه نزدیک به سی و چند سال از عمر او می‌گذرد با حکمت و تدبیر به اداره امور سیاسی و نظامی در سطح کلان می‌پردازد و این مساله نشانگر این است که او پختگی کامل او در تمام زمینه‌هایی که برای اداراه یک جنبش عظیم مردمی نیاز است، داراست./1321/گ401/ک

ارسال نظرات