۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۶۳۴۶۹
موسسه حقوق بشری المیثاق:

انفجار قدیح می‌تواند آغاز موج ناامنی در عربستان به دست داعش باشد

خبرگزاری رسا ـ یک موسسه حقوق بشری ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی قدیح این اقدام را سر آغاز ایجاد یک موج نا امنی به د ست داعش در عربستان دانست.
تشييع جنازه شهداي حادثه قديح در استان قطيف عربستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه حقوق بشری "المیثاق" اعمال تروریستی و اقدامات گروه‌های افراط گرا را در شرق عربستان به شدت محکوم کرد و در بیانیه‌ی خود نوشت: آخرین اقدام افراط گرایان،حادثه تروریستی منطقه قدیح استان قطیف بود که داعش مسوولیت این انفجار را پذیرفت.


در بیانیه المیثاق آمده است که این اقدام تروریستی می‌تواند آغاز موج نا امنی در عربستان باشد که این موج به دست عناصر داعش کلید خورد.


دکتر هادی الیامی، دبیر این موسسه اعلام کرد: تنها هدف اقدامات تروریستی عناصر افراطی در عربستان و به ویژه در مناطق شیعه نشینف نابودی نظام اجتماعی مسلمانا و ایجاد هرج و مرج در این مناطق است .


وی خطاب به سرمداران کشورهای عربی و اسلامی از آنان خواست تا از خواب غفلت برخیزند و با تمام توان در برابر دشمنی که تمام اعمال او ضد انسانی است مقابله کنند.


گفتنی است در روز جمعه گذشته یک عامل انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری خود میان نماز گزاران منطقه قدیح استان قطیف عربستان 22 تن از شیعیان این منطقه را به شهادت رساند و 132 تن را مجروح کرد. سازمان تروریستی داعش مسوولیت این انفجار را به عهده گرفت. عربستان سعودی نزدیک به چهار سال از گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه حمایت می‌کند و حال این داعش است که به راحتی در عربستان اقدامات تروریستی انجام می‌دهد و زنگ خطر ناامنی داخلی در این کشور را به صدا در آورده است./1321/
ب902/ک

ارسال نظرات