۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۶۳۲۲۰
رییس مجمع علمای سنی عراق:

علمای عربستان از عوامل پیدایش داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت عراق از علمای آل‎سعود به عنوان یکی از عوامل پیدایش گروه تروریستی داعش یاد کرد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت عراق بر ضرورت همبستگی و وحدت تمامی مسلمانان در مواجهه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش تأکید کرد.

 

وی همچنین از شیوخ عربستان خواست به اشتباهات خود که منجر به پیدایش چنین گروه‌های تندور و تروریستی شده‌اند، اعتراف کنند.

 

الملا افزود: اهداف و عقاید گروه‌ تروریستی داعش روز به روز برای مردم آشکارتر می‌شود و کاملا مبرهن است که روش و رویکرد داعش، مانند وهابیت است. این گروه درصدد ضربه زدن به عقیده، دین، میراث و آثار فرهنگی امت اسلام بوده و خواستار ویرانی و نابودی میراث امت اسلامی است.

 

وی در ادامه به وضعیت کنونی سوریه و عراق اشاره و عنوان کرد: سوریه و عراق اکنون از دست این گروه‌های تروریستی رنج می‌برند و امنیت این دو کشور اکنون کاملا متزلزل شده است.

 

این عالم اهل تسنن عراق تصریح کرد: ما نباید از این حقیقت چشم‌پوشی کنیم و باید دست در دست هم دهیم و متحد و یکپارچه در مقابل این گروه‌های تروریستی بایستیم. این گروه‌ها با نام اسلام و برپایه عقاید سلفی‌ها و وهابیت نقشه‌های خود را پایه‌ریزی می‌کنند.

 

رییس انجمن علمای اهل سنت عراق با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش با اقدامات وحشیانه، بطلان بودن عقاید خود را اثبات کرد، از شیوخ وهابی عربستان خواست به اشتباه خود مبنی بر اینکه آنها از عوامل اصلی پیدایش گروه‌های تروریستی هستند، اعتراف کنند.

 

الملا در پایان با تأیید سخنان حسن نصرالله مبنی بر دعوت به وحدت و یکپارچگی برای مواجهه با این پدیده تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی مسلمانان حل واقعی این مشکل به‌شمار می‌رود و ما باید سخنان و گفته‌های این علما و مجاهدان را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم./980/ب102/د

ارسال نظرات