۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۶۳۰۴۷
برای همبستگی با شیعیان قطیف؛

اعلام 3 روز عزای عمومی از سوی مردم بحرین

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین با برگزاری تظاهرات‎های گسترده‎ای و اعلام 3 روز عزای عمومی همبستگی خود را با مردم مظلوم قطیف عربستان اظهار داشتند.
تظاهرات در حمايت از مردم قطيف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم انقلابی بحرین امروز و روز گذشته با برگزاری تظاهرات‎های گسترده‎ای، جنایت تروریست‎ها علیه نمازگزاران مسجد امام علی (ع) در منطقه قدیح استان قطیف عربستان را محکوم کردند.


در این تظاهرات که با فراخوان گروه‎های انقلابی بحرینی برای اعلام همبستگی با مردم قطیف برگزار شد، شهروندان بحرینی به همراه خانواده‎های شهدا انزجار خود را از حمله تروریستی به نمازگزاران اعلام کردند.


تظاهرکنندگان در مناطق مختلف با محکوم کردن حمله تروریستی به شهروندان شیعه منطقه قطیف، با در دست داشتن دست نوشته‎های با خانواده شهدا و مجروحان اعلام همبستگی کردند.


نیروهای امنیتی و مزدوران آل‎خلیفه برای متفرق کردن مردم با خودروهای ضد شورش به آنان حمله کرده و به سوی آنان گلوله های حاوی گاز های سمی و اشک آور شلیک کردند که بر اثر آن شماری از مردم مجروح شدند.


همچنین مردم مسلمان بحرین به مناسبت کشتار نمازگزاران این مسجد امام علی (ع) از روز گذشته سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


از سوی دیگر جریان الحق امروز طی بیانیه‎ای حمله تروریستی مسجد امام علی (ع) را محکوم ساخت و خاطرنشان کرد که این اقدام تروریستی نتیجه حمایت آل‎سعود از اندیشه های تکفیری‎ است.


جریان الحق حیات داعش را وابسته به حمایت آل‎سعود دانست و تصریح کرد که افکار داعش در خاندان آل‎سعود و آل‎خلیفه موجود است.


در حمله تروریستی روز جمعه اول خرداد ماه که مسجد امام علی(ع) در منطقه القدیح استان قطیف عربستان را حین برگزاری نماز جمعه هدف قرار داد، 21 نفر شهید و حدود 100 نفر مجروح شدند./994/ب902/ک

ارسال نظرات