۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۶۲۹۸۹
روایتگر هشت سال دفاع مقدس:

رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با فرهنگ و روحیه عاشورایی در مقابل دشمن ایستادگی کردند

خبرگزاری رسا ـ روایتگر 8 سال دفاع مقدس با اشاره به این که با ورود بچه های مسجدی و بسیجی به جبهه، فضایی معنوی دیگر در میان رزمندگان حاکم شد، تصریح کرد: جهاد عاشورایی و فرهنگ و روحیه عاشورایی بر رزمندگان حاکم بود.
سيد احمد ثنا ، روايتگر 8 سال دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید احمد ثنا، روایتگر 8 سال دفاع مقدس، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر در این مدرسه، با اشاره به این که با ورود بچه های مسجدی و بسیجی به جبهه، فضایی معنوی در میان رزمندگان حاکم شد، تصریح کرد: جهاد عاشورایی و فرهنگ و روحیه عاشورایی بر رزمندگان حاکم بود.

 

وی با بیان این که عملیات بیت المقدس از نظر وسعت عملیاتی، نمونه آن در 8 سال دفاع مقدس وجود ندارد، اظهار داشت: رزمندگان در این عملیات سختی های طاقت فرسایی را متحمل شدند؛ اسراری از این عملیات وجود دارد که بسیاری از رزمندگان حاضر در این عملیات اطلاع ندارند.

 

ثنا با اشاره به این که از روزهای نخست آغاز انقلاب اسلامی دشمن نقشه های شومی را برنامه ریزی کرده بود، ابراز داشت: فتنه، ترویج قومیت گرایی، ترور شخصیت های علمی و ملی و تحریم از این نقشه ها بودند و ملت ایران بداند که این نقشه و تحریم و تهدید ها برای ایران تازگی ندارد.

 

روایت‎گر 8 سال دفاع مقدس با تأکید بر این‌که ایجاد جنگ با ایران از سوی صدام و رژیم عراق آخرین برنامه دشمنان انقلاب اسلامی بود، گفت: صدام و رژیم عراق از نظر کمی و کیفی در عرصه نظامی رتبه پنجم یا ششم جهان را داشت.

 

وی با اشاره به این که در اوایل انقلاب به صورت میانگین تنها 12 درصد بودجه کشور صرف جنگ تحمیلی می شد، بیان داشت: عراق 100 درصد بودجه کشورش را برای جنگ علیه ایران هزینه می کرد.

 

ثنا با بیان این که دولت موقت با بیانیه ها و عدم همکاری با گروه های نظامی در جبهه سبب ایجاد ضعف های نظامی می شدند، گفت: تغییر مدت سربازی به یک سال با توجه به نیاز جبهه ها به نیرو و رزمنده از نادانی دولت موقت بود.

 

روایتگر 8 سال دفاع مقدس با اشاره به این که در هفته نخست آغاز جنگ نیروهای عراق به سبب توانمندی توانستند که 18 هزار کیلومتر از خاک ایران را تصرف کنند، ادامه داد: این خبر از سوی آیت الله بهشتی و آیت الله موسوی جزایری به امام اطلاع داده شد که ایشان فرمودند مگر جوان های اهوازی مرده اند که عراق می خواهند اهواز را تصرف کنند.

 

وی گفت: پیرو فرمایش امام راحل گروه های مردمی با انجام عملیاتی موفق در منطقه دارخوین توانستند اعتماد ارتش را بدست بیاورند؛ امام راحل دستور دادند که حصر آبادان باید شکسته شود.

 

ثنا در پایان تصریح کرد: لشکرهای خداوند را می توان در آزادسازی خرمشهر و هویزه مشاهده کرد که در این عملیات ها تعداد بسیاری اسیر و تجهیزات نظامی از رژیم عراق غنیمت گرفته شد./9453/پ203/ح

ارسال نظرات