۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۶۲۷۵۴

واکنش محافل سیاسی و علمای اهل سنت لبنان به حادثه تروریستی قدیح عربستان

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت و محافل سیاسی لبنان اقدامات تروریستی واقع شده در شرق عربستان را محکوم کرده و آن را امتداد فعالیت‌های تروریستی در سوریه و عراق دانستند.
اقدامات تروريستي در شرق عربستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی وقوع انفجار تروریستی در منطقه قدیح استان قطیف عربستان و به شهادت رسیدن 21 تن از شیعیان این منطقه و مجروح شدن ده‌ها تن دیگر بسیاری از شخصیت‌ها و جنبش‌های لبنانی این اقدام تروریستی را محکوم کردند.


در همین راستا شیخ نعیم حسن، رهبر طایفه موحدین درزی لبنان، این اقدام را محکوم و بر ضرورت مقابله ریشه‌ای با این اقدامات خشونت‌بار که جوامع اسلامی را مورد تهدید قرار داده است، تاکید کرد.

 

 

مصطفی ملص: اقدامات تروریستی در عربستان امتداد فعالیت‌های داعش در سوریه و عراق است

 


همچنین مصطفی ملص، رییس حزب همبستگی ملی لبنان در پیامی این اقدام تروریستی را که موجب ریخته شدن خون مسلمانان در حال نماز شد، محکوم کرد و گفت: این جنایت در راستای جنایاتی است که در سوریه و عراق و یمن به دست عناصر تروریستی و افراطی صورت می‌گیرد.


وی از ساکنان منطقه القطیف عربستان خواست که در پازل دشمن بازی نکنند؛ چرا که تنها هدف دشمن از اینگونه اقدامات کاشت بذر نفاق و کینه در دل طوایف مختلف مسلمان است.


این عالم اهل سنت لبنان مقابله با پدیده تروریسم و تکفیر را وظیفه تمام آحاد مسلمانان در کشورهای اسلامی دانست و از مردم خواست تا لحظه‌ای بصیرت خود را نسبت به نقشه‌های شوم و فتنه افروزانه دشمنان اسلام از دست ندهند.

 

 

 

جبهه عمل اسلامی لبنان: اسرائیل بازیگردان اصلی وقایع تروریستی در منطقه است


از سوی دیگر، جبهه عمل اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای این انفجار تروریستی انتحاری را محکوم و اعلام کرد: این جنایت را سازمانی انجام داده که نام خود را "دولت اسلامی" نهاده است اما سنگ بنای این سازمان برای ایجاد فتنه و اختلاف میان مسلمانان گذاشته شده است.


در این بیانیه آمده است که تمام اهداف این سازمان تروریستی به راه انداختن جنگ‌های داخلی و طایفه‌ای است که نمونه آن را در عراق و سوریه و اقغانستان و پاکستان شاهد هستیم.


جبهه عمل اسلامی لبنان دراین بیانیه به بازی گردانان اصلی وقایع تروریستی در منطقه اشاره و تصریح کرد: بدون شک صهیونیسم و اسراییل غاصب در اینگونه اقدامات دخالت مستقیم دارد و با همکاری با سازمان‌های جاسوسی فعال درمنطقه این افراد را به مناطق شیعه نشین رسانده و با شست‌وشوی مغزی، آنها را وادار به منفجر کردن خود در دل نمازگزاران بی دفاع می‌کنند./1321/ب901/ک

ارسال نظرات