۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۲۷۳۱
روحانی عربستانی:

حکومت عربستان باید مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان برجسته عربستانی به رسمیت نشناختن مذهب شیعه از سوی حکومت مرکزی عربستان را یکی از عوامل برخور تبعیض آمیز با پیروان مذهب شیعه در این کشور دانست که منشا بسیاری از اقدامات تروریستی می‌شود.
حجت الاسلام شيخ حسن الحبيب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن الحبیب از علمای عربستانی در سخنانی عملیات تروریستی منطقه قدیح را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، محکوم کرد و افزود: عامل این حادثه تروریستی تنها کسی نبود که خود را منفجر کرد و حتی داعش و امثال داعش نیز عامل اصلی این کار نبودند؛ بلکه این اندیشه تکفیری است که این جنایات را در پی دارد.


وی به حادثه تروریستی دالوه اشاره کرد و افزود: دیروز مسلمانان قطیف شاهد جنایتی در منطقه دالوه بودند و امروز در قدیح این حادثه تروریستی تکرار می‌شود. چه تضمینی وجود دارد که اندیشه تکفیری ارمغان دیگری در روزهای آینده برای مسلمانان بی‌گناه منطقه نداشته باشد.


حجت الاسلام محمد حسن الحبیب، اظهار داشت که با نگاهی به رسانه‌های منطقه شاهد انتشار بذر کینه در سراسر ممالک اسلامی میان طوایف مسلمان هستیم که از سردمداران کشورها نیز اقدامی برای جلوگیری از این فعالیت‌های فتنه افروزانه از خود بروز نمی‌دهند.


وی خطاب به مقامات سعودی اعلام کرد که مسوولیت این دست حوادث متوجه مسوولانی است که در راستای ممانعت از اشاعه اندیشه تکفیری در کشور هیچ اقدامی نمی‌کنند و نسبت به پیامدهای خطرناک افراط گرایی که نابودی امنیت کشور باشد، مسامحه می‌کنند.


این روحانی عربستانی از کوتاهی مسوولان سعودی انتقاد کرد و از آنان خواست که مذهب شیعه را که پیروان زیادی در عربستان دارد به رسمیت بشناسند و لوازم آن ‌را نیز در تمام مراتب اداری و سیاسی بپذیرند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات