۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۶۲۶۷۷
روحانی عربستانی:

کشتار مردم در مساجد نتیجه مستقیم اندیشه تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ روحانی برجسته عربستانی هدف اصلی اقدامات تروریستی در دل مناطق شیعه نشین را فروپاشی نظام اجتماعی طایفه ای در عربستان دانست.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان

 


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نمر السائغ الموسوی، از علمای عربستانی با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی واقع شده در منطقه قدیح را که به شهادت 22 نفر از شیعیان و مجروحیت ده‌ها نفر دیگر منجر شد، محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است که این اقدامات نتیجه مستقیم افکار تکفیری است که در غالب تروریسم خود را بروز می‌دهد و کار را به جایی می‌رساند که مسلمانان در حال نماز را به خاک و خون می‌کشد.

 

حجت الاسلام سید حسن نمر الموسوی در این بیانیه اعلام کرد که ما با خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی ابراز همدری کرده و از خداوند برای آنها طلب صبر جزیل می‌نماییم و از تمام مراجع ذی ربط در خواست می‌کنیم که به سرعت نسبت به دستگیری عوامل این جنایت اقدام کنند.

 

وی در ادامه به ارتباط حوادث تروریستی در منطقه شرق عربستان اشاره کرد و افزود: این حادثه بی شک با عملیات تروریستی پیشین در منطقه دالوه بی ارتباط نیست و خانواده‌های شهدای آن حادثه نیز کماکان منتظر دادرسی مراجع قضایی و قصاص عاملان تروریستی هستند.

 

این روحانی عربستانی در پایان هدف اصلی این اقدامات را فروپاشی  نظام اجتماعی شیعیان شرق عربستان دانست و تصریح کرد: تنها راه ایمن ماندن از گزند این اقدامات برکندن ریشه فتنه و هشیاری درباره  اقدامات بعدی و اختلاف افکنی دشمنان اسلام است./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات