۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۶۲۵۹۴
روحانی عربستانی:

حکومت عربستان مسؤول مستقیم اقدامات تروریستی استان القطیف است

خبرگزاری رسا ـ یک از روحانیان عربستانی آل سعود و کوتاهی‌های ولیعهد پادشاه عربستان را عامل اصلی وقوع حوادث تروریستی در شرق عربستان دانست.
شيخ حسن صالح از علماي شيعه عربستان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن الصالح، از روحانیون شرق عربستان، پس از وقوع حادثه تروریستی در نماز جعه مسجد امام علی ع واقع در منطقه قدیح استان قطیف در پیامی اعلام کرد: مسوول اصلی اقدامات تروریستی در مناطق شیعه نشین رژیم آل سعود است.

 

وی اقدامات محمد بن نایف، ولیعهد پادشاه عربستان را مسوول مستقم این حادثه معرفی کرد  و افزود: عوامل تروریستی توانسته اند به راحتی از ایستگاه‌های بازرسی تابع وزارت داخلی عربستان عبور کرده و خود را به روستاهای استان القطیف برسانند.

 

شیخ حسن الصالح در ادامه به کوتاهی مقامات استانی در تامین امنیت استان قطیف اشاره و تصریح کرد: اگر یک کمیته‌ مردمی تشکیل شود و از تمام کسانی که بدون هویت مشخصی در این استان تردد می‌کنند تحقیق به عمل آید دیگر شاهد آن نخواهیم بود که در روز روشن در مسجدی میان نماز گزاران یک تروریست به راحتی وارد شود و موجب کشته شدن ده‌ها نفر از مردم بی گناه این منطقه شود.

 

وی خطاب به بن نایف گفت که افراد امنیتی دستگاه حکومتی تنها ساکنان قطیف را مورد تفتیش و بررسی قرار می‌دهند اما جای تعجب است که این فرد بیگانه به راحتی وارد این استان شده و دست به چنین جنایتی می‌زند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات