۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۲۵۹۱

علمای عربستانی خواستار تشکیل کمیته‌ای مردمی برای پیش گیری از جنایات تروریستی شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای شرق عربستان از مقامات استانی خواستند تا یک کمیته متشکل از شیعیان منطقه برای انجام امور پیش گیرانه نسبت به اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی تشکیل شود.
شيخ الحبيل از علماي شرق عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و روحانیون استان قطیف عربستان از مقامات استانی خواستند که با تشکیل یک کمیته مردمی و انجام امور پیش گیرانه از وقوع جرایمی هولناک در حق مردم شیعه این منطقه جلوگیری شود.
 
پس از اینکه یک عامل انتحاری در هنگام برپایی نماز جمعه در مسجد امام علی ع در منطقه قدیح استان قطیف واقع در شرق عربستان خود را منفجر کرد و بیش از 20 نماز گزار را به شهادت رساند بسیاری از علمای شیعه و سنی این جنایت را به شدت محکوم و بر دستگیری عاملان پشت پرده آن تاکید کردند.


حجت الاسلام عبدالکریم الحبیل روز گذشته در شهرک ربیعه واقع در جزیره تاروت گفت: اگر دشمن به این باور برسد که می‌تواند با اقدامات تروریستی بر  شما سلطه پیدا کند برای دفعات دیگر نیز این کار را انجام خواهد و این نتیجه این امر است که دشمن به این نتیجه رسیده که از به تنگنایی رسیده که تنها با جنایت به اهداف شوم خود می‌رسد.

 

وی افزود: علمای شرق عربستان پس از حادثه حسینه منطقه دالوه اعلام کرده بودند که باید یک کمیته مردمی برای پیش گیری از اقدامات تروریستی در منطقه شیعه نشین شرق عربستان تشکیل شود اما مقامات استانی و مربوطه با کوتاهی خود موجب شدند تا راه برای فعالیت‌های تروریستی باز بماند.

 

این روحانی عربستانی به اقدامات تروریستی و اهداف از پیش تعیین شده داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: تمام اعضای خانواده بزرگ شیعه در شرق عربستان از سوی داعش مورد تهدید واقع شده اند و همین مساله دلیل محکمی است که خود شیعیان این منطقه باید برای امنیت خود سازماندهی شوند و حکومت نمی‌تواند از تمام مردم این نواحی حمایت لازم را انجام بدهد.

 

از سوی دیگر سید طاهر الهاشمی از دیگر علمای عربستانی ساکن استان قطیف در سخنانی اعلام کرد که باید قدرت شیعه در این استان نهادینه شود و با سازماندهی جوانان این منطقه برای مقابله با اقدامات تروریستی یک کمیته مردمی قدرتمند تشکیل گردد.
 
وی افزود: جنایتی که در منطقه قدیح روی داد مساله جدیدی برای مردم شرق عربستان نیست؛ چرا که شیعیان همواره مورد جنایات  تروریستی گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند و اگر خود شیعیان به فکر خود نباشند از این دست حوادث مجددا به وقوع خواهد پیوست./1321/ب902/ک

ارسال نظرات