۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۲۵۶۴
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

کشتار برادران شیعه ما در عربستان اقدامی جنایتکارانه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان تصریح کرد که کشتار براداران نمازگزار شیعه در شرق عربستان به دست تکفیری‌ها اقدامی جنایتکارانه است.
شيخ حسام العيلاني امام جماعت مسجد الغفران صيداي لبنان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدا در بیانیه ای انفجار انتحاری در مسجد امام علی (ع) در شرق عربستان را به شدت محکوم کرد.

 

این عالم اهل سنت لبنانی تصریح کرد: کشتار برادران نمازگزار شیعه ما در عربستان به دست گروه های تروریستی اقدامی جنایتکارانه است.

 

وی با تأکید براینکه هدف این جنایت را ایجاد اختلافات مذهبی در عربستان دانست و گفت: علمای جهان اسلام باید برای مقابله با اندیشه های تکفیری تلاش خود را مضاعف کنند.

 

شیخ حسام العیلانی خاطرنشان کرد: ریشه کن کردن اندیشه های تکفیری تنها به واسطه تلاش علمای حامی وحدت اسلامی امکان پذیر است. تکفیری‌ها که خون مسلمانان را مباح می‌دانند نباید به این راحتی به اقدامات خود ادامه دهند.


گفتنی است انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در شرق عربستان که ظهر امروز به وقوع انجامید به شهادت 20 تن و زخمی شدن صد شیعه عربستانی انجامید. این اقدام تروریستی با واکنش گسترده علمای اهل سنت و شیعه جهان اسلام مواجه شده است./983/ب902/ک

ارسال نظرات