۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۶۱۹۱۴
دبیر شورای سیاسی انصارالله:

آل سعود در حال ثبت یک فاجعه انسانی بزرگ در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد عربستان در کنار اقدامات تجاوزکارانه خود به محاصره‌ای ظالمانه دست زده که کار را برای مداوای بیماران و مجروحین بسیار مشکل کرده است.
صالح الصماد دبير شوراي سياسي انصارالله يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، صالح الصماد، دبیر شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله در سخنانی اعلام کرد که تجاوز عربستان به یمن و محاصره همه جانبه این کشور مسلمان موجب ثبت یکی از فجایع انسانی بزرگ در تاریخ می‌شود و عدم قبول تمدید آتش بس از سوی آل سعود حکایت از خوی وحشی گری سردمداران سعودی دارد.

 

وی با انتقاد شدید از مجامع بین المللی به خاطر سکوت در برابر نقض آشکار آتش بس از سوی عربستان افزود: عربستان در هیچ روزی از دوران آتش بس به آن ملتزم نبوده و با حملات هوایی و موشکی خود بیش از 200 بار آن را نقض کرده است. 

 

الصماد به تشریح اقدامات ضد انسانی عربستان در یمن پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر اینکه جنگنده‌های سعودی، یمن را به ویرانی و اهالی آن‌را به خاک و خون کشیدند، حتی نمی‌گذارند کمک‌های انسان دوستانه دیگر کشورها و صلیب سرخ به یمن و مردم بی‌گناه آن برسد.


 
وی افزود: القاعده که از نظر تمام ارگان‌های بین المللی یک گروه تروریستی معرفی شده است به شدت از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی عربستان برخوردار می‌شود تا از داخل ضمن ایجاد تزلزل در امنیت یمن، در کار نیروهای امنیتی این کشور اختلال ایجاد کند.

 

دبیر شورای سیاسی انصارالله از تعامل مثبت این جنبش با فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور خبر داد و گفت: ما ضمن همکاری همه جانبه‌ای که با اسماعیل ولد الشیخ داشتیم در زمینه تمدید دوران آتش بس نیز تمام همکاری‌ها انجام شد ولی عربستان با رد آتش بس تا کنون بیش از 40 بار مناطق مسکونی در شهرهای مختلف یمن را بمباران کرده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات