۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۱۷۸۶
وزیر خارجه دولت مستعفی منصور هادی:

دلیلی ندارد عربستان با تمدید آتش بس موافقت کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از وابستگان به رییس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که عربستان حملات خود را پس از اتش بس از سر می‌گیرد و تا محقق شدن خواسته‌هایش دلیلی ندارد که در روند اقدامات خود توقف ایجاد کند.
رياض ياسين وزير خارجه دولت مستعفي منصور هادي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن که از سوی منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن منصوب شده است در پیامی اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی بعد از اتمام مدت آتش بس از سر گرفته می‌شود؛ چرا که هنوز اهداف مورد نظر ائتلاف محقق نشده است.

 

وی مدعی شد: علی رغم اینکه جنبش انصارالله اتش بس را نقض کرد ولی عربستان بدون توجه به این مساله اقدامات خود را پس از آتش بس در یمن تا به تحقق پیوستن خواسته‌هایش ادامه می‌دهد.

 

این وزیر که از سوی رییس جمهوری بی اعتبار نزد یمنی‌ها منصوب شده است تصریح کرد: حتی اگر آمریکا و سازمان ملل مایل به تمدید مدت آتش بس باشند اما عربستان به عنوان رهبر ائتلاف دلیلی برای این تمدید نمی‌بیند و اقدامات خود را از سر می‌گیرد.


این اظهارات درحالی از سوی ریاض یاسین مطرح می‌شود که بنا بر گزارش منابع رسمی خبری و امنیتی در یمن، عربستان 269 بار آتش بس را نقض کرده است.

 

چندی پیش نیز محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که عربستان تا تسلط پیدا کردن به سواحل دریای عرب به حملات خود ادامه می‌دهد./1321/ب903/ک

ارسال نظرات