۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۶۱۶۲۳
عضو جنبش انصارالله یمن:

هدف نشست ریاض تجزیه یمن است

خبرگزاری رسا ـ عضو جنبش انصارالله یمن گفت: هدف از نشست ریاض تقسیم یمن به دولت کوچک و اقلیم‌های محدود است و اهداف مردم یمن و انقلاب آنها را دنبال نمی‌کند.
انصارالله

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سید ضیاء از اعضاء جنبش انصارالله یمن، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی آثار و پیامدهای حمله آل سعود به یمن که با همت بسیج بین‌الملل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) به حاضران و مقام معظم رهبری گفت: قبل از هر چیز از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای کمک به مردم مظلوم و بی‌‌دفاع یمن تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: انقلاب مردم یمن در پی اعتراضات خود نسبت به حاکم وقت که خواسته‌های آنها را اجابت نمی‌کرد، شروع شد؛ انقلابی که امروز همه مردم و منطقه را مبهوت خود کرده است.

 

این عضو جنبش انصار الله یمن، در ادامه عنوان کرد: شروع این انقلاب با حاکمیت علی عبدالله صالح بود که مردم درخواست مشارکت در حکومت و تنفیض آرای خود را داشتند اما انقلاب به سمت و سویی رفت که در دست امثال منصور هادی قرار گرفت.

 

عربستان درصدد خاموشی بیداری اسلامی است

 

سیدضیاء با اشاره به تلاش عربستان برای خاموشی بیداری اسلامی گفت: عربستان همیشه دنبال ایجاد هرج و مرج در یمن بود تا بتواند به وسیله عوامل خود یمن را اداره کند اما چون موفق به این کار نشد از مکر و حلیه‌های متفاوتی استفاده کرد همه دولت‌هایی که در یمن سر کار می‌آمدند دست‌نشانده عربستان به درخواست صهیونیست‌ها بود.

 

این عضو جنبش انصارالله یمن، بیان داشت: عربستان به وسیله پروژه آمریکایی و صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف بین قبائل و عشیره‌های یمنی بود. یمن از 40 سال پیش تا امروز این درگیری‌ها را داشته است اما بعد از فرار منصور هادی به جنوب هرج و مرج در یمن شدت گرفت.

 

سید ضیاء افزود: عربستان که پس از فرار منصور هادی شاهد بروز انقلاب در یمن بود احساس خطر کرد به همین دلیل منصور هادی را به یمن دعوت کرد تا بتواند جنگی را علیه مردم مظلوم یمن انجام دهد.

 

این عضو جنبش انصارالله، عنوان کرد: انتخاب رییس جمهوری در یمن یک بحث داخلی است که ما خود باید به آن رسیدگی کنیم هیچ ارتباطی به عربستان ندارد که با حمله نظامی به مردم یمن می‌خواهند نارضایتی مردمی را نسبت به انصار الله ایجاد کند.

 

سید ضیاء با اشاره به نشست ریاض خاطر نشان ساخت: انصار الله هیچ تمایلی برای ورود به نشست ریاض نداشته و عربستان را دشمن می‌بیند و هیچ نماینده‌ای هم به این جنبش نفرستاده است. افرادی که مردم یمن را به پول فروختند نماینده مردم یمن نیستند.

 

نشست ریاض با هدف تجزیه یمن صورت می‎گیرد

 

وی افزود: هدف از نشست ریاض تقسیم یمن به دولت کوچک و اقلیم‌های محدود است اهداف مردم یمن و انقلاب آنها را دنبال نمی‌کند ما مخالف این نشست هستیم چون عربستان را دشمن خود می‌دانیم و همیشه گفتیم که ما نشست را در کشور غیر دشمن می‌پذیریم.

 

این عضو جنبش انصارالله در ادامه گفت: عربستان دنبال فرار از باتلاقی است که آمریکا برای آنها ایجاد کرده است، بنابراین انصار الله نشست در ریاض را نمی‌پذیرد.

 

سید ضیاء با ابراز امیدواری پیروزی مردم یمن، تصریح کرد: مردم یمن در نهایت پیروز شده و دشمنان اسلام نیز در آن منطقه نابود خواهند شد.

 

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب از مردم یمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کشوری از یمن دفاع نمی‌کند مگر دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران که سبب افتخار برای ما در منطقه و نقطه امید ما است./807/ب202/د

ارسال نظرات