۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۱۵۲۲

محکومیت شدید نشست ریاض از سوی احزاب یمن

خبرگزاری رسا ـ پس از تشکیل نشستی در ریاض از سوی رییس جمهور مستعفی یمن و مقامات سعودی، احزاب سیاسی یمن این نشست را محکوم کرده و آن را دخالت آشکار رژیم سعودی در امور داخلی کشور خود خواندند.
نشست احزاب سياسي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب سیاسی یمن نشست ریاض را محکوم کرده و آن را دخالت آشکار رژیم سعودی در امور داخلی کشور خود خواندند.


بنا بر اعلام منابع رسمی در یمن، 14 حزب این کشور با صدور بیانیه مهمی بر مخالفت خود با مطالب دیکته شده از خارج تاکید کردند.

 

بیانیه خاطرنشان کرد: کنفرانس ادعایی ریاض به هیچوجه نمایانگر خواست و اراده ملت یمن نیست. حمله تجاوزکارانه آل سعود به یمن نشات گرفته از یک کینه قدیمی و تاریخی است .

 

در این بیانیه آمده است: تنها جریانهای سیاسی موجود در داخل یمن از مشروعیت واقعی برای تعیین سرنوشت کشور برخوردارند و حق دارند تا برای تعیین آینده یمن و امنیت و ثبات آن تصمیمات مناسب اتخاذ کنند.

 

احزاب سیاسی یمن از هر گونه تلاش برای انجام گفت وگوی آشتی ملی یمنی یمنی به دور از ائتلاف شرور متجاوز و تعامل با آن استقبال و بر محاکمه همه عوامل و شرکت کنندگان در حملات ددمنشانه صورت گرفته علیه ملت یمن و تحت پیگرد قرار گرفتن آنها از سوی قوه قضائیه یمن و محاکمه آنان تاکید کردند.

 

احزاب سیاسی یمن در بیانیه خود سازمان ملل را مسؤول پایان بخشیدن به تجاوز و محاصره جائرانه دانستند که همه قوانین و معاهده های جهانی را زیر پا گذاشته است .

 

احزاب یاد شده تاکید کردند که دفاع از سرزمین حق قانونی و مشروع مردم یمن است.

 

بیانیه از تمامی نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته تا با تشکیل کمیته های حقیقت یاب و اعزام آنها به یمن از نزدیک در جریان کشتار جمعی و ویرانگری شکل گرفته در این کشور قرار گیرند./1321/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات