۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۱۳۱۱
مدیر دفتر ادبیات عاشورایی حوزه هنری:

ایجاد رشته‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه­ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر ادبیات عاشورایی حوزه هنری با بیان این که ایجاد رشته هایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه­ها ضروری است، گفت: حوزه هنری باید گروه هایی از محققان و نویسندگان و پژوهشگران را جمع آوری کند تا در موضوع دفاع مقدس کار کنند.
محمدرضا سنگري، شاعر و پژوهشگر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری محمدرضا سنگری، محقق، نویسنده، پژوهشگر و مدیر دفتر ادبیات عاشورایی حوزه هنری درباره اثر خود «از نتایج سحر» اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه رشته دانشگاهی با عنوان انقلاب و دفاع مقدس در کشور ما وجود ندارد تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم، البته در حال حاضر در کارشناسی ارشد برخی دانشگاه ها رشته ادبیات و دفاع مقدس گذاشته اند که علاقه مندان می توانند در این رشته ها به تحصیل بپردازند.

 

سنگری با اشاره به جلد اول کتاب نتایج سحر که به مباحث کلی پرداخته است، گفت: مسلما مجلد اول هر کتاب بیشتر به کلیات پرداخته می شود اما بنده قصد دارم در جلدهای بعدی به جزییات بیشتری و با نگاهی ریزبینانه تر مسائل را تحلیل و بررسی کنم.

 

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع ادبیات و دفاع مقدس بحث بسیار حجیمی است، نهادهایی همانند حوزه هنری باید متولی این امر شوند تا گروه هایی از محققان و نویسندگان و پژوهشگران را جمع آوری کند تا روی این موضوع کار کنند.

 

سنگری خاطرنشان کرد: باید شعر انقلاب را به درستی معنا کنیم که شعر انقلاب به چه شعری اطلاق می شود. ما یک شعر انقلاب اسلامی و یک عصر انقلاب اسلامی داریم. اگر کسی به این موضوع توجه نکند، ممکن است، اشتباه کند. برخی از دوستان ما شاعر انقلاب را چنین تعریف می‌کنند که درباره انقلاب اسلامی آن هم سال 57 شعر گفته باشند./998/د102/ب4

ارسال نظرات