۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۲۹۵
بررسی سوابق یکی از سرکردگان عربستانی داعش؛

از قضاوت در وزارت دادگستری عربستان تا ریاست شورای فقهی داعش

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که در دل عربستان پرورش یافته بود به هلاکت رسید.
النشوان يکي از اعضاي عربستاني داعش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان تروریستی داعش اخیرا اعلام کرد که "أنس النشوان" یکی از عناصر فعال این گروه در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در منطقه حمص سوریه کشته شد. وی از کسانی بود که صراحتا از ارتباط داعش با عربستان پرده برداشت.

 

 

النشوان، از اعضای اصلی شورای فقهی داعش بود و پس از چندی به یکی از رهبران این گروه تروریستی تبدیل شد. وی پیش از این نیز به مدت شش سال در افغانستان در گروه تروریستی القاعده این کشور فعالیت می‌کرد.

 

گفتنی است اندیشه‌های افراطی النشوان در عربستان زمانی که وی مشغول تحصیل در رشته فقه مقارن در موسسه عالی قضاوت این کشور بود، شکل گرفت. او پس از فارغ التحصیلی با مدک فوق لیسانس در رشته مذکور به عنوان یکی از کاندیداتوری‌های رده اول اول قضاوت در وزارت دادگستری معرفی شد.

 

در پرونده پر از جرم و جنایت او پیش از اینکه رسما به گروه تروریستی داعش ملحق شود، قتل عام فجیع کارمندان عبادتگاهی در لیبی به چشم می‌خورد که نشان از قساوت قلب و اندیشه‌های افراطی و تکفیری وی دارد.

 

لازم به ذکر است پس از اینکه سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی به افکار افراطی او در کنار بی‌رحمی و قساوت قلبش پی برد در پرونده او عبارت "بسیار خطرناک" را درج کرد و ترتیب پیوستن وی به گروه‌های تروریستی خارج از کشور را داد.

 

در پایان این نکته قابل توجه است که چنین افرادی در دل عقاید باطل وهابیت و با امکانات فراوان آل سعود پرورش یافته و امنیت کشورهای منطقه را به شدت به مخاطره می‌اندازند. اما با توجه به اخباری که از گوشه و کنار عربستان به گوش می‌رسد نگرانی آل سعود از بازگشت چنین افرادی مساله‌ای است که مقامات سعودی نمی‌توانند آن را مخفی کنند./1321/ ب901/ک

ارسال نظرات