۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۹۸۴
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

1 میلیارد ریال کتاب از نویسندگان استانی خریداری شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشست استان‌شناسی همدان گفت: این اداره در سال جاری یک‌ میلیارد ریال کتاب از نویسندگان استانی خریداری کرده است.
نمايشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست استان‌شناسی همدان با حضور فاضل عبادی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و مجید فروتن، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سالن امور استان‌های بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

فاضل عبادی در این نشست، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سال جاری خدمات و تسهیلات متعددی در حوزه‌های فرهنگی و هنری ارائه کرده است که از آن میان می‌توان به اختصاص یارانه به مراکز مطبوعاتی بر اساس اولویت‌ها، توسعه مراکز دیجیتالی و مراکز انتشاراتی و حمایت از حوزه نشر در قالب خرید کتاب در سطح استان‌ها اشاره کرد.

 

عبادی ادامه داد: همه ساله بخش قابل توجهی از کتاب‌‌های نویسندگان و ناشران استانی از سوی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خریداری می‌شود. امسال حدود یک میلیارد ریال کتاب از نویسندگان و ناشران استان همدان خریداری شده است.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: مؤسسه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ماه گذشته حدود 600 هزار تومان به 37 مؤسسه قرآنی اعتبار تخصیص داده است.

 

عبادی با بیان این‌که رونق اقتصاد فرهنگی از جمله وظایف صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان است، گفت: در این راستا از آقای حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کردیم تا در مرکز استان در خدمتشان باشیم.

 

وی توضیح داد: بیمه نشریاتی که سال گذشته خبرنگاران خود را بیمه کرده‌اند، همچنان ادامه دارد و قطع نشده است. نشریاتی هم که خبرنگاران خود را بیمه نکرده‌اند، تا پایان خرداد ماه مهلت دارند نسبت به این مهم، اقدام کنند تا اگر واجد شرایط بودند، بیمه شوند.

 

مجید فروتن، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از دیگر سخنرانان این نشست بود، وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران ابزار مناسبی برای برقراری ارتباط با سایر استان‌ها و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی ـ هنری استان‌ها است.

 

وی با بیان این‌که اغلب کمک‌های اداره ارشاد استان همدان به مؤسسات فرهنگی در غالب اعتبارات بانکی انجام می‌شود، ادامه داد: سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعتبار 10 میلیارد ریالی به مراکز چاپ اختصاص داد.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حدود 15 ناشر همدانی در 15 غرفه به عرضه آثار خود پرداخته‌اند؛ بیشتر این آثار در حوزه عمومی‌اند و فقط یک غرفه از میان این غرفه‌ها به عرضه آثار کودک و نوجوان می‌پردازند.

 

فروتن افزود: کتاب‌های «یک سده تاریخ انجمن های ادبی استان همدان» و «رساله موسیقی بوعلی سینا» در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

 

وی در پایان سخنانش، گفت: استان همدان پیشینه تاریخی عمیقی دارد؛ باید بکوشیم عقبه فرهنگی استانمان را قوی‌تر کنیم تا در سطح ملی و حتی بین‌المللی در حوزه گفتمان مفاخر و محصولات فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشیم./998/د101/ب4

ارسال نظرات