۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۵۵۸

برگزاری تظاهرات حمایت از شیخ نمر در کشورهای عربی

خبرگزاری رسا ـ فعالان حقوق بشری در عراق، بحرین و عربستان با اعتراض به تلاش عربستان برای اعدام شیخ نمر روحانی مبارز شیعه، خواستار آزادی فوری او شدند.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تشدید اعتراض‌های مردمی به تلاش عربستان برای اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه مبارز عربستانی، کشورهای مختلف منطقه به صحنه همبستگی با شیخ نمر تبدیل شد.

 

بر همین اساس، فعالان حقوق بشری در شهر «بنی جمره» بحرین ضمن ستایش اقدامات اعتراضی شیخ نمر در برابر خاندان آل سعود از مردم این شهر خواستند روز پنجشنبه (فردا) در تجمعی اعتراضی حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کنند.

 

از سوی دیگر بغداد پایتخت عراق نیز روز چهارشنبه (امروز) شاهد اعتراضات مردمی و در خواست برای آزادی شیخ نمر خواهد بود و علاوه بر چهره‌های شناخته شده بغداد، آیت الله مدرسی یکی از علمای عراق در این تظاهرات حضور خواهد داشت.

 

العوامیه در عربستان نیز با شعار «النمر در خطر است» روز پنجشنبه شاهد اعتراضات مردمی خواهد بود در القطیف نیز در نزدیکی محل شهادت «علی الفلفل» مردم به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 

اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز ادامه دارد و معترضان با هشتگ‌ و بازنشر تصاویر شیخ نمر خواستار تحرک گسترده برای مقابله با این حکم شده‌اند.

 

بر اساس گزارش‌ها دو وجوان عربستانی به نام‌های علی محمد النمر و داوود حسین آل مرهون که هنگام بازداشت 17 ساله بودند به اتهام توهین به پادشاه این کشور به اعدام محکوم شده‌‌اند و مردم معترض عربستانی به اعدام این دو جوان نیز اعتراض می‌کنند./980/ب102/د

ارسال نظرات