۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۶۰۴۴۷

«کتاب مردمی ایثار» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از «کتاب مردمی ایثار» نخستین کتاب مردمی با موضوع ایثار، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی، در سالن «کتاب و هنر» بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کتاب مردمي ايثار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم رونمایی از «کتاب مردمی ایثار» نخستین کتاب مردمی با موضوع ایثار، امروز با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی، در سالن «کتاب و هنر» بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

علی جنتی در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های دفتر امور ایثارگران، طی سخنانی گفت: رونمایی از کتاب مردمی ایثار، حاصل فعالیت یک ساله «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» این دفتر است که کار خود را از نمایشگاه کتاب سال گذشته آغاز کرد.

 

وی افزود: در این حرکت فرهنگی، اقشار مختلف مردم، از پیر و جوان، زن و مرد، دانشجویان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، اساتید دانشگاه و سایرین، دلنوشته‌های خود رابا موضوع ایثار در یک کتاب ثبت کردند و آنچه را که از فرهنگ ایثار و شهادت در فکر داشتند، برای استفاده سایر مردم عرضه کردند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این حرکت را یک اقدام ابتکاری عنوان کرد و گفت: این حرکت مردمی برای اولین بار و آن هم با موضوع «ایثار و شهادت» که ثمره خون شهدا، جانبازان و ایثارگران ماست، به انجام رسید و امیدواریم شاهد پربارتر شدن و تداوم اینگونه حرکت‌های ارزشمند فرهنگی در حوزه «ایثار و مقاومت» باشیم.

 

جنتی در پایان سخنانش با قدردانی از دست‌اندرکاران و همین‌طور شرکت کنندگان در انتشار «کتاب مردمی ایثار» اظهار امیدواری کرد تا حاصل این فعالیت ارزشمند که در این کتاب متجلی شده، مورد توجه جوانان کشور قرار بگیرد تا هرچه بیشتر با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا شوند.

 

در ادامه این نشست ضمن رونمایی از جلد اول نخستین کتاب مردمی جهان با عنوان «ایثار و مردم»، از راضیه تجار، عباسعلی براتی پور و ایرج گلشنی، به عنوان اساتید بررسی و انتخاب آثار، و محمد رحیمی به عنوان مسئول تدوین کتاب، تقدیر به عمل آمد.

 

جلد اول نخستین کتاب مردمی جهان با عنوان «ایثار و مردم»، به همت خانه فرهنگ ایثار و مقاومت منتشر شده که علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به رواق شرقی نمایشگاه کتاب، جنب سالن «کتاب و هنر»، غرفه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات