۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۲۹۴
دستور جدیدی که خشم شاهزادگان سعودی را برانگیخت؛

تفتیش بدنی شاهزادگان سعودی پیش از دیدار با مقامات عالی رتبه عربستان

خبرگزاری رسا ـ در پی ایجاد فضای متشنج در دربار سعودی پس از عزل و نصب‌های ناگهانی و بدون مشورت پادشاه عربستان، دستور جدید از سوی دربار این کشور صادر شد که نشانگر میزان بی‌اعتمای بین عناصر منتسب به پادشاه است.
شاهزادگان سعودي


به گزارش خبرگزاری رسا، زلزله سیاسی واقع شده در دربار آل سعود روز به روز پیامد‌های خود را بروز داده و زنگ خطر را برای فروپاشی این رژیم افراطی به صدا در می‌آورد.

 

در پی شدت گرفتن اختلافات داخلی عربستان و عزل و نصب‌ها ناگهانی و متعدد پادشاه این کشور فضای درباری مملو از تنش میان شاهزادگان سدیری و غیر سدیری شده است. فضای بد گمانی و شک در میان شاهزادگانی که سودای تاج و تخت را در سر می‌پرورانند موجب شد تا پادشاه عربستان دستورات جدیدی را صادر کند که به وخامت اوضاع بینجامد.

 

در همین راستا، اخیرا در دستوری از سوی دربار سعودی اعلام شده است که تمام شاهزادگان پیش از ملاقات با مقامات تراز اول این کشور باید کاملا تفتیش بدنی شوند که این دستور خشمی بسیاری از شاهزادگان مغرور سعودی را برانگیخته است و اگر کسی از اجرای این دستور سرپیچی کند از دیدار با مقامات محروم خواهد شد.

 

گفتنی است پس از عزل و نصب‌های اخیر پادشاه عربستان و کنار گذاشتن مهره‌های با نفوذی مانند "مقرن" و "متعب" تحرکات داخلی دربار عربستان در مسیر یک کودتای نرم مشاهده می‌شود که موجب ایجاد فضای بی اعتمادی شدید و در نتیجه صدور چنین احکامی شده است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات