۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۱۴۱
دبیر سازمان حقوق بشر عربستان در اروپا:

نشانه‌های زیادی بر غیر عادلانه بودن دادگاه‌های شیخ نمر یافت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشانه‌های زیادی مبنی بر غیرعادلانه ‌بودن دادگاه‌های آیت الله بروز کرده است که برخی از آن‌ها از زبان دبیر سازمان حقوق بشر اروپا بیان شد.
شيخ نمر


گزارش خبرگزاری رسا، نشانه‌های زیادی یافت می‌شود که دادگاه‌های برگزار شده و احکام صادر شده در حق آیت الله نمر کاملا غیرقانونی و غیر منطقی بوده است. برخی این نشانه‌ها را علی الدبیسی، دبیر سازمان حقوق بشر عربستان مستقر در اروپا بیان کرد.


وی در بیان این نشانه‌ها گفت: اینکه قاضی پرونده شیخ نمر به "عمر حصین" تغییر پیدا کرد و این قاضی به صدور حکم اعدام شهرت دارد. در مرحله بعد تهمت تیراندازی اطرافیان شیخ نمر به ماموران امنیتی که از طریق شهادت دروغ ماموران نظامی ثابت شد و پس از آن نیز جزئیات دادگاه‌های شیخ نمر از سوی رسانه‌ها منتشر نشد.

 

 

الدبیسی گفت: روند دادگاه‌های شیخ نمر گاهی به شکل کاملا غیر طبیعی سریع انجام شد. دادگاه تجدید نظر نیز هیچ تاثیر مثبتی در روند پرونده نداشت و این امر نشانگر اعمال نفوذ بالای مقامات عربستانی در روند اجرایی پرونده‌های قضایی خاص مانند پروند روحانی برجسته عربستانی  است.

 

گفتنی است از زمانی که ملک سلمان زمام امور عربستان را به دست گرفته است تلاش‌ها برای برانگیختن تعصبات طایفه‌ای و مذهبی به طور محسوس افزایش پیدا کرده است. سیاست‌های سرکوب‌گرانه آل سعود به ویژه در مناطق شیعه نشین در دوران پادشاهی سلمان به اوج رسیده است و تعجیل در اجرایی شدن حکم اعدام آیت الله شیخ نمر نتیجه افکار افراطی و فتنه‌افروزانه مقامات سعودی است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات