۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۶۰۱۲۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

کمک به انسان‌های آسیب دیده موضوعی فراتر از دین و مذهب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: کمک به انسان های آسیب دیده موضوعی فراتر از دین و مذهب است و وظیفه انسانی حکم می کند به کسانی که نیازمند هستند در حد توان کمک شود و این سفارشی دینی و نبوی است.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان و امدادگران هلال احمر قزوین، ضمن تبریک هفته هلال احمر گفت: کمک به انسان های آسیب دیده موضوعی فراتر از دین و مذهب است و وظیفه انسانی حکم می کند که به کسانی که نیازمند هستند در حد توان کمک شود و این سفارشی دینی و نبوی است.

 

وی در ادامه افزود: مطابق با این اعتقاد و با توجه به آیه 8 سوره ممتحنه «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ: خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در امر دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمی‏کند، چرا که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.» ما وظیفه داریم به کسانی که با دین ما نمی جنگند و قرار نیست ما را از دین و کشورمان خارج کنند باید کمک و یاری رسانی کنیم.

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که اعضای هلال احمر افزون بر وظیفه انسانی کمک رسانی دارای وظیفه فرهنگی هم هستند بیان کرد: برای کسی که دچار مشکل و آسیب شده فرقی نمی کند که چه کسی او را کمک می کند اما در این کمک رسانی یک وظیفه فرهنگی و دینی هم بر عهده اعضای هلال احمر است که باید در انجام ماموریت های خود آن را هم مدنظر قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کسی که از طرف هلال احمر به او کمک می‌شود باید بداند که امدادرسان، یک فرد مسلمان شیعی است که در انجام ماموریت خود کاری با دین و مذهب ندارد و فرد امدادرسان در حال انجام وظیفه الهی و دینی خود است.

 

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: امداد رسانان هلال احمر در انجام وظیفه خویش اگر آقا هستند باید به حضرت ابوالفضل(ع) و اگر خانم هستند باید به حضرت زینب(س) اقتدا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: امداد رسانی به خاطر خداوند و با هدفی الهی همراه با اخلاص سبب نزول برکت در زندگی شده و شاید این برکت در فردی که به او امدادرسانی می شود اثر گذاشته و باعث تغییر و تحول روحی او شود.

 

امام جمعه قزوین با ذکر این نکته که خداوند به تلاشگران راه الهی پاداش می دهد به آیه 115 سوره هود «وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ: و صبر کن که خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمى‏کند» اشاره کرد و گفت: کسانی که در راه خداوند تلاش می کنند باید توجه داشته باشند که پاداش آنها نزد خداوند محفوظ بوده و خداوند پاداش آنها ضایع نمی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهارکرد: لازمه ی برخورداری از پاداش الهی این است که انسان دارای تقوا بوده و به تکالیف دینی خود عمل نماید و دارای اعتقادات محکم باشد که هر کس دارای این صفات باشد نمی توان بر روی کاری که انجام می دهد قیمت گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در دنیا هیچ کس نمی تواند اجر و پاداش تلاشی را که انسان در راه خداوند انجام می دهد تمام و کمال ادا کند و مزد حقیقی این کار نزد خداوند است.

 

وی با اشاره به بخشی از آیه 111 سوره توبه «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ : خداوند جان و مال مؤمنان را در ازای بهشت از آنان خریده است،» گفت: مومنان حقیقی کسانی هستند که خود را به بهشت می فروشند و در حدیث هم داریم کسی که خودش را به کمتر از بهشت بفروشد ضرر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: انسان ها و مومنان زرنگ تر، به بهشت هم راضی نمی شوند و چون رضایت خداوند بر ای آنها ارزش بیشتری دارد تنها مقصد آنها رضوان الهی است.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: جمعیت هلال احمر قزوین دارای دو بعد ساختاری امداد و نجات و بعد فرهنگی است که با توجه به تنوع مجموعه بعد فرهنگی آن خیلی پر رنگ است و در بخش فرهنگی توانسته است با اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی جوانان متعهدی را جذب جمعیت هلال‌احمر کند.

 

وی افزود: دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سعی می کند با محتوا سازی و کیفی سازی برنامه های فرهنگی بتواند تاثیر مثبتی در جوانان داشته و بتواند معارف دینی را به جوانان منتقل کند.

 

حجت الاسلام مفیدی کیا اضافه کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قزوین افزون بر نظارت بر رعایت موازین شرعی در انجام امور، تقویت مبانی دینی و اعتقادی اعضا و کارکنان را نیز در دستور کار دارد.

 

در ادامه جلسه حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: امداد و کمک رسانی وظیفه همگانی و دینی است و کمک هایی که هلال احمر انجام می دهد داوطلبانه و بی منت است.

 

وی افزود: جوانان هلال احمر با حضور در عرصه های مختلف امداد رسانی در شرایط سخت، با عشق و علاقه در حال فعالیت هستند و در این فعالیت ها قومیت و نژاد معنا ندارد و به انسان به عنوان انسان و کسی که دچار مشکل شده کمک رسانی می شود.

 

مدیر عامل هلال احمر قزوین ادامه داد: این اداره در کنار امداد و کمک رسانی برگزاری دوره های فرهنگی، تخصصی و آموزش همگانی را در دستور کار خود دارد و در این راستا برنامه و چشم انداز چهارساله هم تدوین شده است که اگر تامین اعتبار شود اجرایی خواهد شد./955/د101/ب4

ارسال نظرات