۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۰۰۷

مجموعه کتاب‌های «از نگاه نبوی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ به همت مرکز پژوهش های جوان و نشر معارف مجموعه کتاب‌های «از نگاه نبوی صلی الله علیه و آله و سلم» منتشر شد.
مجموعه کتابهاي«از نگاه نبوي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت مرکز پژوهش های جوان و نشر معارف مجموعه کتاب های «از نگاه نبوی صلی الله علیه و آله و سلم» منتشر شد.

 

جرقه اولیه شکل گیری طرح «از نگاه نبوی صلی الله علیه و آله و سلم» از سال 1385و همزمان با سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم مزین گردید، زده شد. به یمن 23 سال دوران نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این طرح در قالب 23 دفتر تنظیم و منتشر شد.

 

عناوین این 23 دفتر عبارتند از: «معنا و هدف زندگی»، «فلسفه اخلاق»، «سیمای انسان»، «پندهای عرفانی»، «عشق و محبت»، «اخلاص»، «خانواده»، «رفاه گستری»، «بیداری»، «مسجد»، «شادمانی»، «شعر و شاعری»، «اقتصاد»، «حقوق مردم در حکومت»، «مدارا و خشونت»، «حکومت»، «رفتار با مخالفان»، «مدیریت فرهنگی»، «جنگ»، «تمدن»، «اهل کتاب»، «زنان» و «دیپلماسی و رفتار سیاسی». 

 

در این عناوین موضوعات متنوعی در عرصه‌های اعتقادی، معرفتی، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی، حقوق، سیاسی از نظرگاه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم  بررسی شده است و سعی شده تا دریچه‌ ای نو، حیات بخش و جهت دهنده بر روی دیدگان جوانان گشوده شود.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این مجموعه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، می‌توانند به غرفه کانون اندیشه جوان واقع در شبستان اصلی، راهروی شماره 15، غرفه شماره 2 مراجعه نمایند./998/د102/ق

ارسال نظرات