۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۴۷۵
امام جمعه بابل:

تقویت آموزه های دینی موجب کاهش آمار طلاق در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: تقویت آموزه های دینی و بهره گیری از سبک زندگی اسلامی بهترین راه کاهش این معضل اجتماعی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در سلسله مباحث سبک زندگی دینی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی به عوامل گسست و استحکام خانواده با اظهار تأسف به بالا بودن آمار طلاق در جامعه گفت: با کمال تأسف در آخرین آماری که در ارتباط با مسأله طلاق داده شده است در بعضی از شهرستان ها 16 طلاق را در یک ساعت ثبت کرده اند.

 

وی عامل اقتصاد را یکی از امور استحکام و یا تزلزل در بنیان خانواده بیان کرد و افزود: یکی از جلوه های مدیریت خانواده مدیریت اقتصاد است که خدای متعال بر حسب تکلیف و حکمت خود مرد را مسؤول نفقه خانواده قرار داد.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که زن در مسائل مالی خود مستقل است، اظهار داشت: زن بر اساس حکم الهی اموال خود را نگه بدارد و مسؤولیت نفقه خانواده را نپذیرد.

 

وی مدیریت در هزینه را در خانواده مهم ارزیابی و تصریح کرد: درآمد خانواده باید به گونه ای مدیریت و هزینه شود تا عزت و شخصیت این خانواده تأمین شود.

 

حجت الاسلام روحانی به یکی از اشکالات و معایب را در موضوع ازدواج را عدم طرح موضوع تدبیر معیشت عنوان و خاطرنشان کرد: در خواستگاری یکی از پرسش های مهم از پسران میزان درآمد است اما از موضوع بسیار مهم قدرت تعقل و عقل معیشتی و تدبیر در امور مالی اغلب موارد سؤوالی پرسیده نمی شود.

 

وی ادامه داد: تعقل در معیشت یکی از نشانه های کمال انسان و جلوه های دین است.

 

امام جمعه بابل با بیان این که مبادا کسی تصور کند که عقل معیشت جزو مسائل اخلاقی اسلام است، اظهار داشت: یکی از اموری که دین از متدینین می خواهد مدیریت مالی است و مؤمنان باید به تناسب آنچه که از آن برخوردار است در زندگی خود تدبیر کند.

 

وی افزود: متأسفانه بسیاری از افراد در زندگی گاهی دچار افراط یا تفریط در هزینه ها می شوند و این مسأله موجب گلایه دیگر اعضای خانواده می شود.

 

حجت الاسلام روحانی اسراف را نشان دهنده افراط در حوزه مدیریت مالی خانواده دانست و گفت: از جمله نگرانی در زندگی طبقات مختلف جامعه است که زمینه گسست برخی از خانواده ها را ایجاد کرده و حقیقتاً تدبیر در هزینه و اقتصاد یک علم رفتاری است.

 

وی ادامه داد: یک انسان بین مصرف و درآمدش باید آن چنان اعتدالی برقرار کند که بتواند زمینه ثبات و استمرار و آرامش را در خانواده اش فراهم کند و اگر خانواده ای چنین تدبیری را در زندگی خود پیش بگیرد هیچ گاه با بن بست مواجه نخواهد شد.

 

وی با بیان این که حالت اعتدال در زندگی نوعی مراقبت و خود کنترلی را برای انسان ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: گاهی چشم و هم چشمی ها و رقابت ها در خانواده سبب ایجاد تکاپو و هزینه های کمر شکن می شود  و حتی انسان را از مدار کسب حلال خارج و به خیانت و تعرض به بیت المال هدایت می کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات