۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۹۲۳۵
یکی از علمای اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

آل سعود حرمت ماه حرام را شکست/ آمریکا علاوه بر تقسیم عراق در صدد تقسیم خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان ضمن محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه عربستان، استمرار این اقدامات را نشانگر این دانست که آل سعود هیچ حرمتی برای ماه‌های حرام و اوامر الهی قایل نیستند.
شيخ زهير الجعيد، از علماي اهل سنت لبنان

 

شیخ زهیر الجعید، رییس جبهه عمل مقاوم اسلامی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه آل سعود در یمن به ویژه استمرار این اقدامات در ماه رجب الحرام، گفت: کشتن یک انسان بی‌گناه در هر ماهی از ماه‌های سال گناهی بسیار بزرگ است و انجام همین عمل در ماه حرام و بدون هیچ توجیه و دلیلی قابل قبول نیست. کشتار مردم یمن به دست آل سعود نشانگر این است که این افراد هرچند ادعای خدمت به حرم الهی را دارند اما حرمتی برای ماه‌های حرام قایل نیستند و اوامر الهی را نادیده می‌گیرند.


وی در ادامه به هدف حقیقی اینگونه اقدامات اشاره و تصریح کرد: اسلام همواره دین صلح و تسامح و برادری بوده است و پیامبر ما هم با لقب پیامبر رحمت و مهربانی شناخته می‌‍شود؛ اما صدور این‌گونه اعمال از سوی یک کشور اسلامی موجب خدشه دار کردن وجهه اسلام می‌شود و عربستان با تجاوز به کشور مسلمان دیگری تمام مبانی اسلامی را زیر پا گذاشت.


این عالم اهل سنت لبنان به خطر اصلی که حرمین شریفین در مکه و مدینه را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: اینکه عربستان به بهانه دفاع از حرمین شریفین و مقابله با حملات احتمالی انصارالله این اقدامات را انجام می‌دهد و مردم بی‌دفاع یمن را به خاک و خون می‌کشد ادعا و بهانه واضح البطلانی است. خطر اصلی که حرمین شریفین را تهدید می‌کند تنها اندیشه افراطی برخاسته از وهابیت آل سعود است که با نشر عقاید باطل و اقدامات سخیفانه و بی‌اساس نه تنها حرمین شریفین را تهدید کرده بلکه ارکان اسلام در یک کشور اسلامی را متزلزل کرده و اسلام را در نظر مردم جهان دینی خشن و ناملایم معرفی می‌کند.


وی افزود: اینکه عربستان ادعا می‌کند قصد مقابله با جنبش انصارالله را دارد ادعایی بی‌اساس است؛ چرا که جنگنده‌ها سعودی تمام مردم یمن و تاسیسات زیر بنایی این کشور را مورد هدف قرار داده و زندگی را برای اهالی مناطق مختلف یمن بسیار سخت کردند. تهدید همواره از سوی تجاوزگر است و برهمگان روشن است که تجاوز گر کیست.


شیخ زهیر الجعید به طرح استعمارگرانه آمریکا مبنی بر تقسیم عراق به چند بخش اشاره کرد و اظهار داشت: این مساله امر تازه‌ای نیست و قصد آنها تنها تقسیم عراق نیست بلکه می‌خواهند کل منطقه و ممالک اسلامی را بر اساس اهداف و استعمارگرانه خود تقسیم کنند. آنها با این طرح در پی ایجاد اختلاف و تفرقه و سودجویی خود هستند. همانطور که در لیبی مشاهده شد و مردم لیبی هیچ اختلاف دینی و مذهبی نداشتند اما به خاطر اختلاف بر سر مسایلی مانند تقسیم مناطق شاهد درگیری‌های شدیدی هستند.


رییس جبهه عمل مقاوم اسلامی لبنان در پایان به تشریح نقش علما در بصیرت سازی در شرایط نابه‌سامان کنونی منطقه پرداخت و گفت: علما و اندیشمندان و نخبگان علمی و دینی در جوامع عربی و ممالک اسلامی در درجه اول نباید نسبت به جنایات آل سعود سکوت کنند که اگر چنین کنند در دادگاه الهی بازخواست می‌شوند و در مرحله بعد باید به بیان ابعاد دشمنی‌های آل سعود در یمن پرداخته و اهداف پلید اقدامات تجاوزکارانه و پیامدهای خطرناک آن در منطقه را برای مردم تشریح کنند. برادران و خواهران مسلمان ما در یمن در کنار نیاز به کمک‌های مادی انسان دوستانه، نیاز به این دارند که افکار عمومی به مظلومیت آنان پی برده و میزان خباثت و دشمنی آل سعود بر همگان روشن شود./1321/ب911/ک

ارسال نظرات