۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۹۱۴۷
بشار اسد:

اردوغان خونریز است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری سوریه در بازدید از مدارس فرزندان شهدا، کشتار امروز در سوریه را تکرار کشتار 100 سال پیش فرمانده ارتش چهارم عثمانی دانست و گفت که رئیس‌جمهور ترکیه خونریز امروز است.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه امروز در مراسمی در بزرگداشت شهدا و خانواده‌های آنان، اعلام کرد که سوریه درگیری جنگی تمام عیار است نه یک درگیری.

 

رییس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه «برای پیروزی در کارزار باید به آرمان، پیروزی و میهن اعتقاد داشت» افزود که سوریه امروز درگیر جنگی (تمام عیار) است نه یک درگیری (سطحی).

 

وی با حضور در مدرسه دخترانه و پسرانه فرزندانه شهدا، با اشاره به اینکه «کشتارهایی که امروز رخ می‌دهد، تکرار کشتارهای 100 سال پیش [احمد] جمال پاشا است»، خطاب به فرزندان شهدا گفت: امروز [رجب طیب] اردوغان خونریز است.

 

احمد جمال پاشا، فرمانده ارتش چهارم عثمانی و وزیر امور دریایی امپراتوری عثمانی بود که در سال 1915 حاکم سوریه و بلاد شام تعیین شد و او بعد از آن به حاکم بلامنازع شام تبدیل شد.

 

رییس جمهوری سوریه همچنین به اشغال شهر «جسر الشغور» در استان «ادلب» در شمال غرب سوریه و در مرز با ترکیه به دست تروریست‌ها اشاره کرد و گفت که بزودی کمک و پیشتیبانی برای آزادسازی این شهر اعزام می‌شود./980/ب102/د

ارسال نظرات