۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۵۸۹۶۲
پادشاه عربستان:

ما همواره در صدد کمک به مردم یمن بوده‌ایم

خبرگزاری رسا ـ در حالی که جنگنده‌های عربستانی در حال کشتار مردم بی‌دفاع یمن هستند، پادشاه عربستان از تاسیس مرکزی برای کمک رسانی به مردم این کشور سخن می‌گوید.
پادشاه عربستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز در نشست شورای همکاری خلیج فارس، در سخنرانی خود اعلام کرد که عربستان قصد دارد مرکزی برای کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن در ریاض دایر کند.
 
وی در ادامه بدون اشاره به جنایات آشکار عربستان در یمن اذعان داشت: ما همواره در صدد کمک به مردم یمن بوده‌ایم و از تمام راه‌ها سعی می‌کنیم تا به مردم این کشور کمک کنیم.
 
ملک سلمان با اشاره ضمنی به موضوع توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد: کشورهای 1+5 باید به مساله امنیت در منطقه توجه داشته باشند و تحت هیچ شرایطی موجبات تزلزل امنیت کشورهای منطقه را فراهم نکند.
 
پادشاه عربستان در حالی از تاسیس مرکزی برای کمک به مردم یمن سخن می‌گوید که آمار منابع رسمی در این کشور حاکی از آن است که از ابتدای حمله جنگنده‌های سعودی صدها یمنی به خاک و خون کشیده شده و هزاران یمنی آواره شده اند.
 
دیدار با رییس جمهور فرانسه
 

از سوی دیگر پادشاه عربستان، در حالی که مورد انتقاد شدید مجامع اسلامی در مورد عدم تحرک عربستان در قبال فلسطین قرار گرفته و اینکه حملات هوایی عربستان به یمن شبیه حمله اسرائیل به غزه است، در این سخنرانی، مسأله فلسطین را همچنان مسأله اول و اساسی توصیف کرد.

 

«ملک سلمان بن عبدالعزیز» در دیدار  با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در ریاض، با ذکر صحبت‌های گذشته خود در مورد سوریه گفت: بشار اسد در آینده سوریه هیچ جایگاهی ندارد.

 

وی همچنین بدون نام بردن از ایران و با اشاره ضمنی به مذاکرات هسته‌ای، ادامه داد: تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای نه تنها منطقه، بلکه کل جهان را تهدید می‌کند و همه کشورهای دنیا باید برای جلوگیری از اشاعه سلاح‌ هسته‌ای دست به کار شوند.

 

پادشاه عربستان در ابتدای سخنان خود با ذکر یاد ملک عبدالله، نقش وی را در ایجاد شورای همکاری، پاس داشت.

 

وی در ادامه در مورد عملیات موسوم به «طوفان قاطع» مدعی شد، این عملیات به اهداف خود رسیده است و عملیات «بازگرداندن امید» نیز بر مبنای قطعنامه شورای امنیت پیش می‌رود.

 

وی با کودتاچی خواندن انصارالله یمن افزود: منطقه ما مورد تعرض امیال خارجی قرار گرفته و تصمیم برای ورود به یمن در جهت توقف ناآرامی‌ها و متوقف کردن کودتاچیان در این کشور انجام گرفته است، آن‌هایی که مورد ابتکار خلیجی را نپذیرفتند. او از تأسیس مرکزی برای کمک رسانی به یمن در عربستان خبر داد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات