۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۸۱۸

خشم شیعیان عربستان از مقاله توهین آمیز روزنامه الیوم

خبرگزاری رسا ـ در پی انتشار مقاله توهین آمیز روزنامه الیوم عربستان به قلم یک مبلغ وهابی، مردم مناطق شیعه نشین عربستان صندوق‌های مربوط به این روزنامه را از بین بردند.
اعتراض شيعيان عربستان به روزنامه اليوم اعتراض شيعيان عربستان اعتراض شيعيان عربستان به روزنامه اليوم


به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار سخنانی علیه شیعیان در روزنامه عربستانی الیوم، مردم مناطق شیعه نشین شرق عربستان در اقدامی به نشانه اعتراض نسبت به این روزنامه تمام صندوق‌های مربوط به این روزنامه را از بین بردند.

 

همچنین توفیق السیف، استاد دانشگاه و دکترای علوم سیاسی در عربستان، در صفخه اجتماعی توییتر خود نسبت به نوشته‌های تفرقه افکنانه این روزنامه به شدت اعتراض کرد و از مردم خواست تا ضمن عدم خرید این روزنامه، هیچ گاه وقت خود را برای خواندن مطالب واهی آن ضایع نکنند.

 

مطالب توهین آمیز این روزنامه به قلم ناصر القفازی، از مبلغان وهابی عربستانی است. وی در مقاله خود شیعیان را باعث مشکلات کنونی منطقه دانسته و با عباراتی توهین آمیز کینه خود نسبت به تشیع را ابراز کرده است. وی در ادامه با توهین به مقدسات شیعیان به شدت انصارالله و شیعیان عراق و ایران را مورد هجوم کینه توزی‌های خود قرار داده است.

 

گفتنی است در پی این اقدام سخیفانه بسیاری از کاربران اینترنتی، اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف شدیدا این سخنان صادر شده از یک فعال دینی عربستانی را محکوم کرده و هدف از این نوشته‌ها را پیش برد اهداف شوم استعمارگرانه در سایه برانگیختن تعصبات مذهبی و طایفه‌ای دانستند./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات