۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۵۸۸۱۰

8هزار نفر از بیماران کلیوی یمن در آستانه مرگ هستند

خبرگزاری رسا ـ با محاصره همه جانبه یمن و عدم دسترسی به دارو و برق بسیاری از بیماران یمنی در بیمارستان‌های این کشور با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
اوضاع وخيم يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، وضعیت بهداشت و سلامت مردم یمن به قدری وخیم است که سازمان‌های حقوق بشری و ارگان‌های مربوط به بهداشت و سلامت نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. یمن در محاصره‌ همه سویه عربستان از دریا و خشکی دسترسی به دارو، غذا و سوخت ندارد و این امر اوضاع را هر روز در این کشور بحرانی‌تر می‌کند.

 

به گزارش منابع رسمی یمنی تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن مملو از بیمارانی است که اگر دارو و تجهیزات پزشکی فوری به دست آنها نرسد یک فاجعه انسانی رخ می‌دهد.


 یک منبع خبری پزشکی در "مساء پرس"، پایگاه خبری رسمی یمن نوشت: داروهای تمام انبارهای دارو رو به پایان است و بسیاری از داروها نیز به دلیل عدم وجود سیستم سرمایشی در حال نابودی است.

 

این مرکز پزشکی اعلام کرد که اگر فورا داروهای خاص و محلول‌های مخصوص بیماران کلیوی به یمن نرسد قریب به 8هزار نفر به دلیل نارسایی کلیوی از بین خواهند رفت.  

 

از سوی دیگر توقف عمل ماموران نظافت شهری موجب شده است تا خیابان‌های صنعا و دیگر شهرهای بزرگ یمن مملو از زباله‌های بیماری‌زایی بشود که این امر نیز علاوه بر تشدید بیماری‌ها، شرایط را بحرانی‌تر می‌کند. افزون بر همه این مشکلات قطع برق در مناطقی چون عدن و تعز کار مداوای بیماران را بسیار مشکل کرده است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات