۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۷۲۵
وزیر دفاع عربستان:

حملات هوایی تا سیطره کامل عربستان بر دریای عرب ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع عربستان اعلام کرد تا زمانی‌که عربستان بر سواحل دریای عرب سیطره پیدا نکند حملات هوایی ادامه خواهد داشت.
محمد بن سلمان وزير دفاع عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد: شرط توقف حملات هوایی به یمن، قبول طرح تجزیه این کشور و اضافه شدن استان حضرموت به خاک عربستان است.


وی در ادامه به میزان جنایات نیروهای تابع خود اشاره و تصریح کرد: حملات هوایی ما تاسیسات زیر بنایی یمن را نابود کرده و این مرحله اول عملیات ما در یمن بود. در مرحله بعد ما عملیات نظامی را تا جایی ادامه می‌دهیم که بر دریای عرب سیطره پیدا کنیم. تنها راه بازگشت آرامش به یمن این است که عربستان استان حضرموت را در اختیار بگیرد تا بتواند بر بندر "مکلا" و سواحل دریای عرب تسلط پیدا کند.


وی در ادامه به برنامه‌های عربستان پس از سیطره بر سواحل دریای عرب اشاره کرد و افزود: ما درپی آن هستیم که با انتقال نفت به بندر "مکلا" نفت را به کشورهای همسایه ارسال کنیم. این مساله‌ای است که منصور هادی پیش از این بر اتفاق نظر داشت.


گفتنی است عربستان سعودی پس از جنگی تتقریبا دو ماهه هیچ دستاورد عملی در یمن نداشته است و هر لحظه در پی گریز از این باتلاق است. رژیم تجاوزگر آل سعود به بهانه دفاع از حرمین شریفین دست به نسل کشی در یمن زد و از کشورهای اسلامی خواست تا در این اقدامات او را یاری کنند. اما بر همگان روشن شد که اهداف پشت پرده این تجاوز چیزی جز دست اندازی و استعمارگری نیست./1321/
ب903/ک

ارسال نظرات