۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۸۶۵۶

پیوستن عشایر سنی عراق به گردان نظامی آستان قدس حسینی

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شهروندان سنی عراق برای پیوستن به گردان علی اکبر(ع) اعلام آمادگی کردند.
بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، قاسم مصلح فرمانده گردان علی اکبر(ع) وابسته به آستان قدس حسینی از پیوستن جمعی از اعضای عشایر اهل تسنن شهرهای بیجی و موصل به این گردان خبر داد.

 

وی گفت: بیش از 500 تن از شهروندان بیجی برای جنگ با تروریست های داعش به گردان علی اکبر(ع) پیوستند.

 

قاسم مصلح افزود: بیش از 1500 تن از اعضای عشایر شمر و الجبور موصل نیز آمادگی خود را برای لبیک به ندای مرجعیت و پیوستن به این گردان جهت آزادی موصل و سایر مناطق تحت اشغال داعش اعلام کرده اند.

 

این فرمانده بسیج مردمی با اشاره به همکاری مستمر عشایر صلاح الدین و موصل با گردان علی اکبر(ع) در جنگ با داعش، تصریح کرد: این مساله نشان دهنده ملی گرایی و حرص عشایر برای آزادی راحت و شجاعانه مناطق اشغال شده از سوی داعش است. عشایر می خواهند زیر پرچم عراق و رهنمودهای حضرت آیت الله سیستانی به مبارزه با تروریسم بپردازند.

 

وی با تأکید بر اینکه برخی مناطق بیجی در اختیار کامل گردان علی اکبر(ع) است، ادامه داد: نبرد میان قهرمانان گردان با دشمن در جریان است و جنگنده های عراقی نیز به صورت مستقیم به بمباران لانه دشمن می پردازند.

 

قاسم مصلح خاطر نشان ساخت که بخش بزرگی از پالایشگاه بیجی با وجود عملیات انتحاری دشمن در اختیار نیروهای امنیتی عراق قرار دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات