۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۸۵۸۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

معلمان در خط مقدم تربیت دینی دانش آموزان قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که معلم مظهر حی و زنده کننده است، ادامه داد: احترام به معلم احترام به علم و کمک به ترویج علم و تربیت است که باید در این راستا اهتمام ارزنده و شایسته ای وجود داشته باشد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم زنگ سپاس معلم که در شهر چسمتان برگزار شد، افزود: در مکتب اسلام دستور این است که جامعه اسلامی تمام افرادش یا باید معلم و مربی یا متعلم و شاگرد باشند.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: اسلام معلم را به عنوان پدر روحانی جامعه معرفی می کند و معلمان مربی روح انسان ها هستند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که اصل رب تربیت است، خاطرنشان کرد: ایجاد و پدید آورندن شی به صورت تدریجی تا به حد کمال و رشد رساندن که با این اوصاف  معلم مظهر رب العالمین می شود.

 

وی با تاکید بر این که معلم مظهر حی و زنده کننده است، ادامه داد: احترام به معلم احترام به علم و کمک به ترویج علم و تربیت است که باید در این راستا اهتمام ارزنده و شایسته ای وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مفید ترین و گران بهاترین فرآورده عالم خلقت انسان بوده که انسان سازی کار معلم است که باید بهره گیری ارزنده ای از ظرفیت های ارزشمند صورت گیرد.


امام جمعه چمستان تصریح کرد: معلم چشمه های استعداد را در وجود انسان ها جاری می کند و یک موجود خام را به شخصیت انسانی کارآمد با فکر مفید برای جامعه، کشور و تاریخ تبدیل می کند.


وی با بیان این که دانشمندی که از علمش سود برد از هفتاد هزار عابد بهتر است، گفت: در نظام تعلیم و تربیت اسلام، معلم مسؤول همه مقدرات و خیر و شرهای جامعه اسلامی است که پیش می آید و مسول تمام انسان هایی است که باید زیر دست او تربیت شوند.


حجت الاسلام جباری تصریح کرد: معلم اگر خودسازی و دگر سازی کند تربیت نفس آحاد جامعه سالم و صالح می شود که اگر خدایی نکرده معلمی خود ساخته نباشد سبب انحراف نسل ها در عصر ما خواهد شد.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همه سعادت ها و شقاوت ها از مدرسه ها است که  کلید آن به دست معلم بوده و باید معلمان در راستای تربیت صحیح آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات