۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۰۱۴
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

آل‎سعود از تحقق اهداف سیاسی و نظامی عاجز است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، عربستان را عاجز رسیدن به اهدافش دانست و تأکید کرد که آل سعود از تحقق اهداف سیاسی و نظامی خود عاجز است.
شيخ نبيل قاووق رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، امروز به مناسبت میلاد امیر المومنین علی (ع) ازحوزه علمیه اهل بیت (ع) در شهر بنت جبیل بازدید و طی مراسمی با طلاب این حوزه دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این مراسم گفت: یکی از ویژگی های دولت عربستان این است که دستش به خون کودکان، زنان و آزادگان یمنی آغشته شد. مقامات سعودی با شعار آزادی و اعتدال نمی‎توانند بر جنایت‎های خود در یمن سرپوش بگذارند.


نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد که پایان عملیات رژیم آل‎سعود با نام «طوفان قاطعیت» و آغاز عملیات جدید تحت عنوان «بازگرداندن امید» نشان از شکست و عاجز ماندن این رژیم در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده‎شان است.


وی افزود: همه می‎دانند که حکومت آل‎سعود از رسیدن به اهداف سیاسی، میدانی و نظامی خود در منطقه عاجز است. عربستان در حالی جنگ را علیه یمن آغاز کرده‎ است که نمی‎داند چگونه  آن را به پایان برساند. رژیم آل‎سعود در این جنگ زیان بسیاری دیده است به طوری که طی ده‎ها سال گذشته چنین رسوایی برای عربستان به وجود نیامده بود.


وی با انتقاد از عملکرد جریان 14 مارس در رویارویی با مسائل منطقه گفت: جریان 14 مارس در حالی شعار بی طرفی در سیاست را سر می‎دهد که در بحران سوریه از معارضان حمایت کرده و در تجاوز عربستان با یمن از اولین جریان‎های سیاسی کشورهای منطقه بود که این تجاوز آشکار را تایید کرد.


نبیل قاووق موضع حزب الله لبنان در برابر بحران در کشورهای منطقه به ویژه یمن را معتدل و منطقی توصیف کرد و گفت: موضع حزب الله لبنان در مورد تجاوز عربستان به یمن ناشی از مسؤولیت دینی، اخلاقی، انسانی و سیاسی است. این تجاوز سبب گسیختگی بین جوامع عربی و اسلامی می‎شود. ما باید کلمه حق را در جهان اعتلا ببخشیم و سینه‎های خود را از خشم، نفرت و کینه خالی سازیم./994/ب902/د

ارسال نظرات