۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۷۷۷
سازمان ملل خبر داد؛

آواره شدن بیش از ۳۰۰ هزار یمنی در حملات عربستان

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل گزارش کرد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم یمن در نتیجه حملات یک ماهه ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن آواره شدند.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از 300 هزار نفر از مردم یمن در نتیجه حملات یک ماهه خاندان آل سعود به این کشور خانه‌های خود را از دست دادند.

 

گزارش دفتر همکاری امور انساندوستانه در حالی منتشر شده است که جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی روز سه‌شنبه (دیروز) همانند روزهای گذشته به حملات خود به مواضع یمن ادامه دادند.

 

دفتر همکاری امور انساندوستانه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد، به واسطه گسترش درگیری در 19 استان، شمار آوارگان یمنی از 17 آوریل تاکنون افزایش دو برابری داشته و به 300 هزار نفر رسیده است. بالاترین شمار آوارگان در استانهای «حجه» در شمال و »ضاله» و «ابیان» در جنوب یمن است.

 

سی‌ و پنجمین روز تجاوز عربستان به یمن و بمباران مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌ها ادامه دارد و سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد در شرایطی که یمن از اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی رنج می‌برد حمله به مراکز پزشکی اقدامی غیر انسانی است.

 

عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

 

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رییس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است./982/ب102/د

ارسال نظرات