۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۵۷۶۲۶
خطیب جمعه قطیف عربستان:

تعصبات مذهبی و طایفه‌ ای تأثیر منفی بر جوانان می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ یک روحانی عربستانی ضمن تشریح ابعاد اختلافات مذهبی و طایفه‌ای گفت که این اختلافات جوهر دینی نداشته و صرفا به خاطر مسایل سیاسی به راه می‌افتد.
حجت الاسلام شيخ صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه شهر قطیف عربستان در سخنانی نسبت به اقدامات و بیاناتی که اخیرا در این کشور انتشار پیدا کرده است و موجب برانگیختن اختلافات و تعصبات مذهبی می‌شود به شدت انتقاد کرد و افزود: اینگونه سخنان که در پی فتنه افروزی است بر جوانان تاثیر منفی زیادی برجای می‌گذارد.

 

وی در ادامه به آثار سوء پررنگ کردن اختلافات مذهبی و تعصبات طایفه‌ای پرداخت و  افزود: اگر آتش اختلافات شعله ور شود، تر و خشک را با هم می‌سوزاند و هیچ کس ازتبعات منفی آن در امان نخواهد بود.

 

حجت الاسلام صفار در ادامه به جایگاه حکومت به اشاعه یا توقف سخنان تفرقه انگیز اشاره و تصریح کرد: حکومت هر کشوری با امکانات و نفوذی که در اختیار دارد می‌تواند از نشر و صدور سخنان تفرقه انگیز جلوگیری کند.

 

این روحانی عربستانی در ادامه به دلایل پشت پرده اینگونه تفرقه انگیزی‌ها پرداخت و افزود: ماهیت اصلی این اختلافات مسایل دینی نیست بلکه تمام این اقدامات منشأ سیاسی دارد و بر اساس مصالح و غرایضی پیگیری می‌شود. نباید به بهانه دین و زیر چتر اختلافات مذهبی اهداف شوم سیاسی را پیش برد.


وی به بیان فواید و مضرات اختلافات اشاره و تصریح کرد: اصل اختلاف نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه موجب پیشرفت و تولید علم نیز خواهد شد اما مساله‌ای که ایجاد خطر می‌کند اینکه این اختلافات با سوء مدیریت و بی‌تدبیری به انحراف کشیده و  سبب کینه توزی میان پیروان مذاهب و نحل گوناگون شود.

 

حجت الاسلام صفار در پایان از تمام مسلمانان خواست تا با بصیرت به این نکته بیندیشند که این اختلافات بزرگترین خدمت به دشمنان بیگانه و استعمارگران در منطقه خواهد بود./1321/ب902/ک

ارسال نظرات