۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۵۷۳۰۹
احزاب سیاسی یمن از بان کی مون خواستند؛

با تعیین فرستاده جدید سازمان ملل دور جدید گفت‌وگوها آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ احزاب سیاسی یمن در نامه‌ای خطاب به دبیر کل این سازمان از وی خواستند تا برای آغاز دور جدید مذاکرات سیاسی میان گرو‌ه‌ها و احزاب این کشور اقدام کند.
کميته انقلاب يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب و گروه‌های سیاسی فعال در یمن در نامه‌ای فوری خطاب به سازمان ملل متحد از این سازمان خواستند تا برای حل بحران یمن و برپایی دور گفت‌وگوها سریعا اقدام کند.
 
این احزاب با ارسال مشروح جنایات آل سعود در یمن و آثار بر جای مانده از تجاوز جنگنده‌های سعودی، از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا هر چه زودتر دور جدید گفت‌وگوها میان احزاب و طرف‌های سیاسی در یمن برگزار شود تا از آوارگی هزاران یمنی و کشته شدن زنان و کودکان بی‌دفاع، نابودی زیر ساخت‌ها و ویرانی شهرها جلوگیری شود.


از جمله از احزابی که در این نامه دخیل بوده اند می‌توان به حزب انصارالله، حزب عدالت، حزب ائتلاف ملی و دیگر احزاب انقلابی یمن اشاره کرد.


گفتنی است در پی استعفای جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل در یمن، این سازمان "اسماعیل ول شیخ احمد" را به عنوان جایگزین جمال بن عمر تعیین کرد. از این رو انتظار می‌رود سازمان ملل پس از تعیین وی دور جدید مذاکرت در این کشور را پیگیری و آغاز کند./1321/ب903/ک

 

ارسال نظرات