۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۶۹۸۷
استاد حوزه علمیه:

سیره اهل بیت بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین اسلام دربردارنده نیازهای مختلف زندگی انسانی است، تصریح کرد: همه نیازمندی های مختلف زندگی انسان در دین مبین اسلام مورد توجه و لحاظ قرار گرفته است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چمستان با بیان سخنی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: خودتان را با هر وسیله ای که می توانید پاکیزه کنید.

 

وی با اشاره به این که خداوند متعال اسلام را بر پایه پاکیزگی بنا کرده است، بیان داشت: انسان هرگز به بهشت نمی رود مگر کسی که پاکیزه باشد.


امام جمعه چمستان با تاکید بر اهمیت بهداشت محیط و راهکارهای تقویت آن، افزود: مکتب حیات بخش اسلام دین جامع و کامل و بر مبنای فطرت است.


حجت الاسلام جباری با بیان این که دین اسلام در بردارنده نیازهای مختلف انسانی است، تصریح کرد: همه نیازمندی های مختلف زندگی انسان در دین مبین اسلام مورد توجه و لحاظ قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: مسائل فردی و جمعی از جمله آن نحوه زندگی اجتماعی و محیط زیست هم چون آب، هوا و فضا و محیطی که در حیات و بهتر زیستن انسان نقش بسیار مهم و حیاتی دارند به گونه ای که در شرع مقدس آلوده کردن هر کدام از این ها حرام و تخلف بین شمرده شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در دین مبین اسلام آن چه سبب سلامت و آرامش مردم شود نوعی خدمت بوده و از اجر و پاداش برخوردار است.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که آن چه در مسیر خلاف سلامت و آرامش مردمی باشد گناه و مشمول مجازات است، گفت: انسان باید تلاش کند تا بتواند در راستای حفظ سلامت تلاش کرده و اهتمام ارزنده ای در این راستا داشته باشد.


حجت الاسلام جباری افزود: برخوردای از بهداشت و رعایت مسائل مربوط به افزایش سلامت و رفع عوامل تهدید کننده سلامت یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی است که در دین به صورت تکلیف وجوبی، تحریمی، استجابی و کراهتی تبیین شده است.


وی با تاکید بر این که در اسلام مصالح و مصلحت مقدم بر منافع شمرده شده است، تصریح کرد: آلوده کردن محیط زندگی دیگران هم حرام معرفی شده و تضییع حقوق دیگران و بدبینی نسبت به دین و مسلمانان را در پی خواهد داشت.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: یک مسلمان در همه جهات حتی رعایت بهداشت و نظافت و مراعات حق و حقوق دیگران باید نمونه باشد.


حجت الاسلام جباری با اشاره به اهمیت تقویت بهداشت عمومی، گفت: باید به موضوع بهداشت عمومی توجه شده و بسترها و زیرساخت های لازم این عرصه فراهم شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات