۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۶۷۵۰
امام جمعه دامغان:

ویژگی بزرگ نیروهای نظامی ما تعبد دینی است/ شکست نتیجه تجاوز آل سعود به یمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: تعبد دینی بزرگ‌ترین ویژگی نیروهای ارتش و سپاه کشور ما به‌عنوان یک نیروی نظامی حقیقتا اسلامی است، از این رو اقتدار آنها آسایش ملت و همسایگان ایران اسلامی و زبونی دشمنان اسلام را به‌دنبال دارد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که با حضور باشکوه مردم ولایتمدار در حل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: علی‌رغم خسارات بسیار زیاد وارده شده به ملت مظلوم و تأسیسات زیر بنایی کشور یمن در 27 روز تجاوز وحشیانه آل سعود، پیروز نهایی این نبرد نابرابر ملت قهرمان یمن خواهند بود.

 

وی با اشاره به پیش‌بینی شکست عربستان سعودی و حامیانش از سوی بزرگان جهان اسلام و اعلام آتش بس از سوی رژیم متجاوز سعودی، افزود: در طول این حملات ناجوانمردانه بیش از سه هزار نفر از مردم یمن کشته و زخمی شدند و رژیم کودک کش آل سعود دستش به خون بیش از 150 کودک بی‌گناه آلوده شد اما آنچه مسلم است اینکه پیروزی هرگز نصیب این رژیم منحوس نخواهد شد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ و گسترش توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: مسأله ایجاد و افزایش توان رزمی منحصر به ارتش و سپاه نیست بلکه همه ملت ما باید خود را در این زمینه مهیا نموده و آمادگی دفاع را در خود ایجاد کنند.

 

امام جمعه دامغان ارتش و سپاه و نیروهای مسلح کشورمان را نیرویی ولایی و اسلامی و سرشار از بصیرت انقلابی، مقید بر حفظ و پایبندی به دستورات دینی معرفی نمود و تصریح کرد: مردان نظامی ما چه در جنگ برابر دشمن پیروز شوند و چه متحمل شکست ظاهری در عرصه نبرد گردند، برای همسایگان خود ناامنی ایجاد نمی‌کنند و همواره در برابر ظلم می‌ایستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به 9 اردیبهشت‌ماه روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروند اظهار داشت: مردم و نهاد برآمده از بطن جامعه یعنی شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید فراموش کنند که موتور خدمت رسانی با همدلی و همزبانی قدرت و سرعت بیشتری خواهد یافت.

 

وی با قدردانی شورای اسلامی و شهردار پرتلاش شهر دامغان به دلیل ایجاد تحول در فضای شهری به ویژه در سال گذشته و حصول رضایتمندی مردمی با گسترش فرهنگ کار و تلاش، خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده است که همدلی و حمایت مردم از هر حرکت رو به جلو در جامعه ضامن حفظ و توسعه آن خواهد بود و شهرداری‌ها بیش از هرنهاد دیگری وابسته به حمایت‌های عملی مردم همچون پرداخت عوارض و کمک به عمران و آبادانی شهری هستند.

 

گفتنی است، قدردانی امام جمعه دامغان از فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به‌ویژه وزیر پرتلاش این وزارت‌خانه در اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش پوشش بیمه‌ای کشور و تأکید بر لزوم تلاش بیشتر مسؤولان شهرستان دامغان و همکاری مسؤولان استانی جهت رفع مشکل کیفیت آب این شهرستان از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات