۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۵۶۲۸۱
حجت الاسلام فرمانیان:

500 مبلغ برای مقابله با هجمه های وهابیت نیاز است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: با توجه به فضای موجود در منطقه حداقل نیازمند 500 مبلغ حوزوی برای مقابله با هجمه های بسیار وهابیت هستیم، متأسفانه فضای جهان اسلام فضایی سلفی زده شده است.
حجت الاسلام فرمانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی فرمانیان رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم شامگاه سه شنبه در نشست بررسی تحولات یمن که در مدرسه امیر المؤمنین(ع) قم برگزار شد به تبیین ضرورت حضور مبلغان حوزه علمیه برای مقابله با عقاید باطل وهابیت و سلفیت پرداخت.

 

وی گفت: با توجه به فضای موجود در منطقه حداقل نیازمند 500 مبلغ حوزوی برای مقابله با هجمه های بسیار وهابیت هستیم، این در حالی است که در حال حاضر پنجاه نفر مبلغ نیز در اختیار نداریم.

 

رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: خوشبختانه فعالیت های خوبی در شبکه های ماهواره ای برای ترویج تفکر تشیع با زبان های گوناگون صورت گرفته است اما تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی در راستای ترویج تفکر تشیع و نقد تفکر وهابیت اظهار داشت: با تأیید مراجع معظم تقلید چندین شماره از مجله سراج منیر در نقد تفکر وهابیت و سلفیت متشر شده و به زبان اردو نیز ترجمه شده است.

 

وی ادامه داد: سلسله نشست هایی برای بررسی ریشه ای تفکر وهابیت و سلفیت در نظر گرفته شده است که سال گذشته نیز یک نشست برگزار شد، متأسفانه فضای جهان اسلام فضایی سلفی زده شده است به عنوان مثال با فضایی که وهابیت در سال های اخیر ایجاد کرده است بسیاری از علمای اهل سنت از واکنش نشان دادن نسبت به اقدامات وهابیت هراس دارند؛  مبلغان باید  جهت بررسی این گونه تفکرات در نشست ها شرکت داشته تا به خوبی بتوانند به ترویج عقاید حقه شیعیان بپردازند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات