۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۵۶۲۳۹

افزایش شش برابری حملات علیه مسلمانان در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ با بالا گرفتن فعالیت های تروریستی گروه های افراطی و نشان دادن چهره ای کریه از اسلام، آمار حملات علیه مسلمانان در فرانسه بالا رفته است
اسلام ستيزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، حملات ضد مسلمانان در فرانسه تا شش برابر افزایش یافته است.
طبق آمار رسمی وزارت کشور فرانسه، 222 مورد حملات خشونت بار علیه مسلمانان گزارش شده است.
عبدالله ذکری رییس سازمان ملی مبارزه با اسلام ستیزی با تاکید بر بی سابقه بودن این حملات علی مسلمانان گفت: امسال برای اولین بار در حملات علیه مسلمانان از نارنجک و سلاح استفاده شد.
در فرانسه افراد مهاجر و غیر بومی بیشتر قربانی نژاد پرستی و اسلام ستیزی می شوند.
ذکری در ادامه گفت: از ابتدای تاسیس سازمان مبارزه با اسلام ستیزی در سال 2011، تعداد موارد مرتبط با این موضوع، از جمله تهدیدات اینترنتی و یا حملات فیزیکی، چندین برابر افزایش یافته است. حملات ضد مسلمانان نشان دهنده نژادپرستی و بی احترامی به شخصیت انسان است.
رسانه های فرانسه پیشتر گزارش دادند که در موارد اخیر مساجد و اموال مسلمانان مورد حمله قرار می گیرد. 26 مسجد فرانسه مرود حمله قرار گرفت با بمب های آتش زا و گلوله از ماه ژانویه، در ماه ژانویه 167 مورد گزارش حمله علیه مسلمانان بود و در ژانویه 2014 14 مورد گزارش شد.
بعد از حمله به دفتر شارلی ابدو مجله توهین کننده به مقام پیامبر اسلام، مسلمانان به هدفی برای نژاد پرستان تبدیل شدند. حملات اخیر علیه مسلمانان و اموال آنان موجب هراس مسلمانان از افزایش این اقدامات شده است.
حملات نژاد پرستانه و تبعیض آمیز علیه مهاجران از سوی نخست وزیر فرانسه محکوم شد. مانویل والس اعلام کرد که دولت فرانسه100 میلیون یورو برای مبارزه علیه نژادپرستی در نظر گرفته است.
فرانسه با 4 الی 5 میلیون مسلمان، یعنی حدودا 6 درصد از جمعیت این کشور، بزرگترین جمعیت مسلمانان را بین کشورهای اروپای در خود جای داده است. با این حال به دلیل کم بود تدابیر امنیتی دولت فرانسه، مسلمانان این کشور احساس امنیت نمی کنند.
از سوی دیگر افزایش حضور نیروهای افراطی با ملیت فرانسوی در گروه های تروریستی نظیر داعش، موجب تحریک احساسات ضد اسلامی در فرانسه شده است.
گروه های افراطی و تروریستی نظیر داعش، القاعده، طالبان، بوکو حرام و غیره، با نشان دادن چهره ای کریه و اشتباه از اسلام موجب اسلام هراسی در کشورهای غربی شده اند. با بیشتر شدن حملات و اقدامات تروریستی این گروه های تروریستی، احتمال حملات علیه مسلمانان در کشورهای غربی بالا می رود./847/ب901/ک
ارسال نظرات