۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۲۳۴
نماینده مراجع تقلید در کویت:

راه و گفتمان آیت الله حکیم ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت با اشاره به ویژگی‎های آیت الله شهید محمد باقر حکیم، شهادت را آرزوی این عالم فقید توصیف کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدباقر المهري نماينده مراجع تقليد در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری نماینده مراجع تقلید در کویت در پیامی به مناسبت دوازدهمین سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم، تصریح کرد: اول رجب سالروز شهادت شهید محراب آیت الله سید محمد باقر حکیم و جمعی از یاوران وی در حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف است.

وی افزود: عجیب نیست که آیت الله حکیم در محراب عبادت به شهادت برسد در حالی که روزه گرفته بود چرا شهادت ارثی است که خاندان حکیم از ائمه اطهار(ع) به ارث گرفته اند. شهید محراب عمر خود را در علم و تدریس و تألیف و جهاد و مبارزه با دیکتاتوری فاسد بعث گذراند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری با اشاره به اینکه شهادت آرزوی آیت الله حکیم بود، خاطر نشان ساخت: هدف مقدس او از سوی شرورترین افراد یعنی گروه های تکفیری جنایتکار که دستشان به خون هزاران تن از مسلمانان بی گناه آغشته است، تحقق یافت اما راه و گفتمان این شهید در جوامع اسلامی به یادگار باقی ماند.

حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق نیز از آیت الله حکیم به عنوان الگوی علم و عمل و جهاد و فداکاری نام برد و ادامه داد: شهید محراب از مردان کم نظیر دوران به شمار می آید و در اوج اخلاص و جهاد و بصیرت بود. ایشان همه تلاش خود را در راه خدمت به ملت مظلوم عراق انجام داد تا اینکه طعم شهادت را چشید.

وی به برخی دیگر از ویژگی های این شهید اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در سالروز شهادتش که روز شهید عراقی نامگذاری شده است از عمق ناراحتی نسبت به فقدان این عزیز سخن می گوییم و از همگان می خواهیم راه شهید محراب را در علم و عمل و جهاد ادامه داده و سیره شهدا را فانوسی برای تربیت نسل آینده قرار دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات