۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۵۵۵۸۵

مردم استان محویت یمن در محکومیت قطعنامه شورای امنیت تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ استان محویت یمن امروز شاهد تظاهرات باشکوهی در محکومیت قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت بود.
تظاهرات در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، راهپیمایی با شکوهی با حضور قشرهای مختلف مردمی در استان محویت یمن برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات تجاوزکارانه آل سعود و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌دفاع یمن را محکوم کردند.


توده‌های انبوه مردمی با شرکت در این تظاهرات به قطعنامه ضد یمنی صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل به شدن اعتراض کردند و آنرا در راستان تایید جنایتگری‌های آل سعود دانستند.


خبرگزاری رسمی یمن "سبأ نت" در گزارشی از این تظاهرات اعلام کرد: بیانیه صادر شده در این اجتماع با شکوه وضعیت نابه سامان یمن از جهت غذا و دارو و مسایل بهداشتی و سوخت اشاره کرده و با وخیم خواندن اوضاع از سازمان‌های حقوق بشری خواسته که نسبت به فاجعه انسانی در حال وقوع در یمن واکنش جدی نشان دهند.

 

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت به عنوان یک شورایی که مسوول حفظ امنیت مردم در کشورها است باید اقدامات جنایتکارانه آل سعود را که به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شده محکوم کند و علیه آن اقدامی جدی انجام دهد؛ اما متاسفانه این شورای پوشالی و سران جوامع عربی علی رغم آشکار بودن تجاوز آل سعود به حریم کشوری مستقل لب فروبسته اند.


در پایان این بیانیه خطاب تمام آحاد مردم یمن آمده است: همه ما باید در برابر توطئه آل سعود و فتنه افروزی‌های او در داخل و خارج از کشور هوشیار باشیم و نگذاریم این تجاوزگر با ایادی خود در داخل اتحاد و یکپارچکی ما را برهم زند.


گفتنی است امروز در استان عمران نیز تظاهراتی در محکومیت قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت برپا شد. /1321/ب902/ک

ارسال نظرات